افزایش حملات شباب المجاهدین به نیروهای دولت سومالی

دوشنبه 16 آبان 1401 - 10:56
https://iswnews.com/?p=81763

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عوامل گروه تروریستی “شباب المجاهدین” سومالی در پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ آبان) عملیات های مختلفی را علیه نیروهای دولت سومالی به انجام رساندند.

طبق گزارش منابع شباب المجاهدین، عناصر این گروه دو پایگاه و یک پاسگاه نظامی نیروهای دولتی و نیروهای کنیایی را در منطقه “هروا” در موگادیشو و در شهر “باردیری” و روستای “برولی” در ولایات “بنادر” و “جذو” و “جوبا” در جنوب سومالی مورد حملات راکتی و پس از آن حملات مسلحانه خود قرار دادند. طی این حملات خسارت جانی و مالی به نیروهای سومالیایی و کنیایی وارد شده است.

عناصر شباب المجاهدین همچنین در یک عملیات انتحاری در روز جمعه ۱۳ آبان، یک پایگاه نظامی نیروهای ویژه سومالی (آموزش دیده توسط مستشاران ترکیه) را در روستای توفیق (مساجد علی جدود) در “ولایت شبیلی وسطی” واقع در جنوب سومالی مورد هدف قرار داده و بر اساس آمار اولیه، تعداد ۲۳ نفر از آنها را کشته و ۱۹ تن دیگر را زخمی کردند. در این عملیات همچنین تعداد زیادی از نفربرها و خودروهای نظامی و مهمات نظامی دیگر منهدم شده است.

شباب المجاهدین همچنین از صبح روز پنجشنبه ۱۲ آبان در حومه روستای “تردو” در ولایت “هیران” واقع در مرکز سومالی با نیروهای ویژه آموزش دیده توسط افسران آمریکایی و همچنین نیروهای دولتی و پلیس درگیر شده و تعداد ۳۶ تن از آنها را کشته و ۵۰ تن دیگر را زخمی کردند. این درگیری باعث عقب نشینی نیروهای مشترک به درون پایگاه های خود شد. این در حالی است که ارتش سومالی از کشته شدن حدود ۲۰۰ تن از عناصر شباب المجاهدین به دست نیروهای ارتش سومالی و نیروهای محلی در منطقه هیران خبر می دهد.

لازم به ذکر است که طبق گزارش شباب المجاهدین، آمریکایی ها پس از فرار نیروهای مشترک، منطقه را مورد حمله هوایی قرار دادند که طی آن هشت تن از اعضای شباب المجاهدین کشته شدند.

تروریست های شباب المجاهدین همچنین به دو پایگاه نظامی در محله “کحدا” در شهر موگادیشو و شهر “کیسمایو” در دو ولایت “بنادر” و “جوبا” در جنوب سومالی یورش برده که این حملات یک کشته و دو زخمی از نیروهای دولتی برجای گذاشت.

به گزارش منابع شباب المجاهدین، “علی یری علی” معاون شهردار موگادیشو نیز از یک انفجار در روز پنجشنبه ۱۲ آبان جان سالم به در برد. طبق این گزارش یک دسته امنیتی وابسته به شباب المجاهدین کاروان حامل “علی یری علی” را با بمب مورد حمله قرار داده، که این عملیات باعث کشته شدن پنج تن از محافظان شخصی معاون شهردار موگادیشو و زخمی شدن سه تن دیگر و انهدام یکی از خودروهای کاروان حامل او شد. لازم به ذکر است که این عملیات در منطقه “دینیلی” واقع در موگادیشو انجام شد.

بیانیه شباب المجاهدین درباره حملات به نظامیان سومالیایی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.