به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شورای امنیت ملی عراق چهار تصمیم جدید جهت استقرار نیروهای عراقی در مرزهای اقلیم کردستان با ایران و ترکیه اتخاذ کرد.

در ۲ آذر ماه، شورای امنیت ملی عراق طی جلسه‌ای به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور، حملات اخیر ایران و ترکیه به مناطق شمالی عراق را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس اعلام سرلشکر یحیی رسول عبدالله، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، شورای امنیت ملی عراق چهار تصمیم جدید در خصوص حملات اخیر ایران و ترکیه به اقلیم کردستان عراق اتخاذ کرد که این چهار تصمیم به شرح ذیل می‌باشد:

۱- ایجاد طرحی جهت استقرار مجدد نیروهای مرزبانی عراق به منظور حفظ خط صفر مرزی با ایران و ترکیه.

۲- تأمین کلیه ملزومات موردنیاز برای پشتیبانی تدارکاتی از فرماندهی نیروهای مرزبانی و تقویت توانمندی‌های انسانی، لوازم موردنیاز و پشتیبانی از آن‌ها به همراه تجهیزات به منظور انجام مأموریت‌ها توسط نیروها.

۳- اقدام با منابع انسانی وزارت کشور برای تقویت پاسگاه‌ها و مقرهای مرزی.

۴- هماهنگی با دولت منطقه کردستان عراق و وزارت پیشمرگه برای عمل به بندهای یک و دو به منظور یکپارچه‌سازی اقدامات ملی برای محافظت از مرزهای عراق.

شایان ذکر است نیروهای مسلح ایران پس از هشدارهای متعدد ایران به دولت عراق و اقلیم کردستان مبنی بر خلع سلاح گروه‌های تروریستی و اخراج آنها از منطقه و بی‌توجهی مقامات دولتی و محلی عراق نسبت به هشدارها، از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون، چهار مرحله عملیات علیه مواضع گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق ترتیب دادند که طی آن تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.
همچنین در اواخر آبان ماه، ارتش ترکیه نیز به بهانه‌ی پاسخ به حادثه انفجار در خیابان استقلال در مرکز شهر استانبول، اهدافی در مناطق شمالی عراق را مورد هدف قرار داد.

حملات اخیر به اقلیم کردستان عراق به همراه رایزنی‌های دیپلماتیک، شورای امنیت ملی عراق را مجاب کرده است تا تصمیماتی در خصوص مرزهای ایران و ترکیه با اقلیم کردستان اتخاذ نماید.

بیشتر بخوانید:
حمله موشکی و پهپادی نیروهای مسلح ایران به مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق + ویدیو
گروه‌های تروریستی در کردستان عراق زیر حملات دقیق موشکی و پهپادی ایران! + ویدیو
حمله موشکی و پهپادی سپاه به گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق + ویدیو و تصاویر
حملات موشکی و پهپادی سپاه علیه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق + ویدیو
عملیات پنجه شمشیر؛ حملات هوایی ترکیه به شمال عراق و سوریه + ویدیو و تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.