به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سخنگوی نیروهای مسلح عراق از صدور دستور نخست وزیر عراق جهت کنترل مرزهای مشترک با ایران و ترکیه توسط نیروهای مرزبانی خبر داد.

در ۱۳ آذر ماه، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور کنترل مناطق صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق بیان داشت:

“السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح، تجهیزات و نیروها را صادر کرده است تا مناطق مرزی به خوبی تحت کنترل قرار گیرند. عراق نمی پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود. ما روابط خوبی با همه کشورهای همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشورهای همسایه هستیم.”

بر اساس اعلام رسول، هدف از این دستور السودانی، پایان حملات و درگیری متقابل میان نیروهای مسلح ایران و ترکیه با گروه‌های تروریستی می‌باشد.

شایان ذکر است در ۲ آذر ماه سال جاری، شورای امنیت ملی عراق طی جلسه‌ای به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور، حملات اخیر ایران و ترکیه به مناطق شمالی عراق را مورد بررسی قرار داد و چهار تصمیم جدید جهت استقرار نیروهای عراقی در مرزهای اقلیم کردستان با ایران و ترکیه اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: تصمیمات شورای امنیت ملی عراق برای مرزهای ایران و ترکیه با اقلیم کردستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) دوشنبه, ۱۴ آذر, ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱

    ان شاء الله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.