به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بمب افکن های استراتژیک توپولف ۲۲ و زیردریایی‌های ارتش روسیه با استفاده از ده ها فروند موشک‌ کروز، تأسیسات انرژی اوکراین در شهرهای مختلف را مورد حمله گسترده قرار دادند.

ارتش روسیه بعدازظهر روز ۱۴ آذر ماه، در یک عملیات گسترده با شلیک ده‌ها فروند موشک کروز خا ۱۰۱ (Kh-101)، خا ۵۵ (Kh-55) و خا ۲۲ (Kh-22) توسط بمب افکن های استراتژیک توپولف ۲۲ (Tu-22) و زیردریایی‌های مستقر در دریای سیاه، تأسیسات انرژی و مواضع مختلفی را در شهرهای کیف، اودسا، دنیپروپتروفسک، زاپروژیا، سامی، پولتاوا، خارکیف، وینیتسیا، میکولایف، کریوی ریح، خملینتسکی، خرسون، چرکاسی، کرمنچوگ، کروپیونیتسکی و… مورد حمله سنگین قرار داد.

در پی این حملات برق و آب برخی شهرهای اوکراین از جمله، اودسا، سامی، چرکاسی و… قطع شده است. همچنین برخی منابع اوکراینی در شهرهای زاپروژیا و چرکاسی از شنیدن صدای پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ خبر داده‌اند اما تا این لحظه تصویر و ویدیویی که استفاده مجدد روسها از این پهپاد را اثبات کند، منتشر نشده است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، عملیات امروز بعدازظهر ارتش روسیه در ساعت ۱۵ به وقت مسکو، و در پاسخ به حمله پهپادی اوکراین به فرودگاه نظامی دیاگیلوو در استان ریازان و فرودگاه انگلس در استان ساراتوف انجام گرفته است. ارتش روسیه در این عملیات ۱۷ هدف از جمله اتاق فرماندهی و کنترل و تأسیسات مجتمع دفاعی اوکراین، مراکز ارتباطی، نیروگاه‌ها و واحدهای نظامی اوکراین را با بمب افکن های استراتژیک و زیردریایی‌های مستقر در دریای سیاه مورد حمله قرار داده است.

همزمان با حملات موشکی ارتش روسیه به شهرهای اوکراین، رسانه های مولداوی از سقوط یک موشک در استان مرزی بریچنی واقع در شمال مولداوی خبر دادند. لاشه‌ی موجود در تصویر، قسمتی از موشک سامانه پدافندی S-300 متعلق به ارتش اوکراین است.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی اوکراین به ساراتوف و ریازان + ویدیو

ویدیو: اصابت موشک‌های روسی به تأسیسات انرژی شهر اودسا
ویدیو: اصابت موشک‌های روسی به تأسیسات انرژی شهر اودسا
ویدیو: اصابت موشک‌های روسی به تأسیسات انرژی شهر اودسا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران سه شنبه, ۱۵ آذر, ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

    گمان نکنم با این کارها اوکراین به جدایی ۴ استان شرق دنپیرو و پایان جنگ رضایت دهند. تنها دستاورد زمینی روس ها موثر است که ممکن است عقب نشینی های احتمالی آینده روسها موضع آنها را ضعیف تر کند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.