حمله پهپادی اوکراین به ساراتوف و ریازان + ویدیو

دوشنبه 14 آذر 1401 - 18:00
https://iswnews.com/?p=83610

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش اوکراین با چند فروند پهپاد انتحاری فرودگاه نظامی دیاگیلوو در استان ریازان و فرودگاه انگلس در استان ساراتوف در عمق خاک روسیه را مورد حمله قرار داد.

منابع روسی در صبح روز ۱۴ آذر ماه، از وقوع چند انفجار در فرودگاه نظامی دیاگیلوو در استان ریازان و فرودگاه انگلس در استان ساراتوف خبر دادند. این انفجارها ناشی از اصابت پهپادهای اوکراینی به نقاطی در این فرودگاه‌ها بوده است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی ارتش روسیه پهپادهای اوکراینی را رهگیری کرده‌اند اما سقوط و انفجار آنها در پایگاه هوایی دیاگیلوو منجر به کشته شدن سه نفر از پرسنل تعمیر و نگهداری هواپیما و وارد شدن آسیب جزئی به بدنه دو هواپیما شده است. همچنین چهار پرسنل دیگر زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. وزارت دفاع روسیه مدعی است که اوکراینی‌ها در این حمله از پهپادهای ساخت شوروی استفاده کرده‌اند. طبق این اطلاعات و همچنین فواصل حدودی فرودگاه‌های یادشده با خاک اوکراین، احتمال می‌رود که اوکراینی‌ها در این حمله از پهپادهای توپولف ۱۴۱ (Tu-141) با برد ادعایی ۱۰۰۰ کیلومتر استفاده کرده‌اند.

لازم به ذکر است پایگاه هوایی دیاگیلوو در ریازان، محل استقرار بمب افکن های استراتژیک توپولف ۲۲ (Tu-22) و پایگاه هوایی انگلس در ساراتوف محل استقرار بمب افکن های استراتژیک توپولف ۹۵ (Tu-95) و توپولف ۱۶۰ (Tu-160) است و مبدا اکثر عملیات‌های وسیع موشکی در اوکراین است. این حمله را می‌توان جدی ترین حمله اوکراین به عمق خاک روسیه از ابتدای جنگ دانست و باید دید در برابر هدف قرار گرفتن تجهیزات استراتژیک خود چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: توپولف های روسی شهرهای اوکراین را موشک باران کردند+ ویدیو

ویدیو: لحظه حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی دیاگیلوو در ریازان
ویدیو: لحظه حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی انگلس در ساراتوف و مقابله پدافند روسیه با آنها
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.