به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر دفاع ترکیه از مذاکره این کشور با روسیه جهت استفاده از حریم هوایی شمال سوریه برای عملیات احتمالی برون‌ مرزی علیه شبه‌نظامیان کُرد خبر داد.

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در ۳ دی ماه در آنکارا برگزار شد، بیان داشت که مذاکرات ترکیه با روسیه جهت دریافت مجوز استفاده از حریم هوایی سوریه برای عملیات زمینی احتمالی در شمال سوریه در جریان است.

وی در این رابطه گفت:

“ما با روسیه درباره تمام مسائل مرتبط با عملیات احتمالی جدید در شمال سوریه از جمله گشودن حریم هوایی این مناطق در حال رایزنی هستیم.”

این رایزنی در حال صورت می‌گیرد که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ایران، روسیه، آمریکا مخالفت خود را با آغاز عملیات جدید ارتش ترکیه در مناطق شمالی سوریه به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کُرد از مدت‌ها قبل اعلام کردند.

شایان ذکر است طی هفته‌های اخیر، حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه و مسلحین تحت حمایت آن علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در مناطق شمالی سوریه افزایش قابل توجهی داشته است و این موضوع به همراه تهدیدات مقامات ترکیه مبنی بر پاکسازی مناطق مرزی با سوریه و مقابله با شبه نظامیان کُرد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز یک عملیات جدید در شمال سوریه را به شدت تقویت کرده است.

بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت شمال حلب؛ شمارش معکوس برای آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه؟!
درخواست روسیه از شبه نظامیان کُرد برای عقب‌نشینی از مرز ترکیه تا جنوب بزرگراه M4!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.