جلسه سه‌جانبه روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو

چهارشنبه 7 دی 1401 - 21:18
https://iswnews.com/?p=84973

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزرای دفاع ترکیه و سوریه در نشستی تاریخی برای اولین بار پس از ۱۱ سال با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزرای دفاع سه کشور روسیه، ترکیه و سوریه امروز نشستی سه‌جانبه در مسکو برگزار کردند. طرف‌های حاضر در این جلسه، در خصوص مسائل مربوط به حل بحران سوریه، مهاجران و مبارزه با تروریسم در سوریه رایزنی کردند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در این نشست راه‌های حل بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم ادامه گفت‌وگو برای دستیابی به ثبات در سوریه تأکید شد. پس از این دیدار، وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه به سازنده بودن گفت‌وگوهای صورت گرفته و لزوم تداوم مذاکرات سه کشور به منظور افزایش ثبات اوضاع سوریه و کل منطقه اشاره کردند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز چهارشنبه حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ملی این کشور با علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه و علی مملوک، رئیس اطلاعات سوریه و سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مسکو دیدار کردند.

گفتنی است پس از یازده سال، این اولین بار است که وزرای دفاع سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار می‌کنند. برگزاری این جلسه همزمان با تهدیدات مقامات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات زمینی جدید در شمال سوریه با هدف پاکسازی مناطق مرزی با سوریه و مقابله با شبه نظامیان کُرد، به‌عنوان یک اقدام مهم و راهبردی محسوب می‌شود. اقدامی که می‌تواند آینده نبردها در سوریه را مشخص کند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی شمال حلب؛ شمارش معکوس برای آغاز عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد؟!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.