به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرکرده مسلحین هیئت تحریر الشام در یک ویدیوی کوتاه با عنوان “لن نصالح”، به نزدیکی روابط میان ترکیه و سوریه و دیدار مقامات دو کشور در مسکو واکنش نشان داد.

بخش رسانه‎‌ای هیئت تحریر الشام با انتشار ویدیویی تحت عنوان “لن نصالح” (هرگز مصالحه نمی‌کنیم) از ابو محمد الجولانی، سرکرده این گروه، به نزدیکی روابط میان ترکیه و سوریه واکنش نشان داد.

الجولانی در این رابطه اظهار داشت: “دیدار و گفتگوهای مقامات دولت سوریه و روسیه با ترکیه، انحرافی خطرناک در اهداف انقلاب سوریه است و ما هرگونه طرح مصالحه‌ را رد می‌کنیم. حامیان ما اندوهگین نباشند.”

وی در ادامه گفت: “ما از هر وفادار غیوری دعوت می‌کنیم تمام تلاش خود را کرده، دستش را در دستان ما گذاشته و در مقابله با این چالش‌ها در کنار ما ایستاده و به عهد خود تا زمان سرنگونی حاکمیت (دولت قانونی سوریه) ادامه دهد.”

شایان ذکر است در ۷ دی ماه، وزرای دفاع ترکیه و سوریه در نشستی تاریخی برای اولین بار پس از ۱۱ سال با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. پس از این جلسه، برخی منابع سوری مدعی شدند که آنکارا در این نشست سه جانبه نسبت به خروج تمامی نیروهای خود از خاک سوریه متعهد شده است.

بیشتر بخوانید: جلسه سه‌جانبه روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو

سخنان سرکرده هیئت تحریر الشام در خصوص مذاکره ترکیه و سوریه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.