حضور یک مُرده در اجلاس سوچی؛ پذیرایی “باشکوه” از کاروان نظامی ترکیه در سوریه؛ ادامه سیاست مشت آهنین اردوغان

? در جبهه شمالی، نیروهای “گردانهای نیروهای ویژه” وابسته به ارتش “آزاد” مدعی تصرف روستاهای “کورنی”، “شنکال” و “باک اوباسی” در حومه روستای “بلبل”هستند. این در حالی است که ترکیه از روز دوم عملیات مدعی تصرف دو روستای کورنی و شنکال بود. هدف اولیه در جبهه شمالی تصرف روستای “بلبل” است. لحظاتی پیش خبر تصرف ارتفاعات مشرف به کورنی توسط اتاق عملیات شاخه زیتون مخابره شد. از ساعات میانی امروز، نیروهای پیاده ارتش آزاد حمله همه جانبه ای را برای یکسره کردن کار “بلبل” آغاز کرده اند.

در جبهه غربی نیروهای لشکر اول ارتش آزاد مدعی تصرف روستای “الکانا”/”الحانه” در منطقه “شیخ حدید” در نزدیکی “راجو” هستند. هدف اولیه حملات “شاخه زیتون” در جبهه غربی تصرف دو روستای “راجو” و “جندریس” است.
در جبهه شرقی در حالی که ترکیه چند روز پیش با تبلیغات فراوان خبر سقوط “قسطل جندو” را منتشر کرد، امروز ضمن انتشار ویدئویی از داخل روستا، دو مبارز کرد به اسارت گرفته شده در ویدیو نمایش داده شدند، این ویدیو تا حد زیادی ثابت می کند روستا امروز سقوط کرده و نه چند روز پیش!

 

? هواپیماهای ترکیه امروز مرکز شهر عفرین را هدف قرار دادند.

 

? در جریان بمبارانهای ۳۰ ژانویه(۱۰ بهمن)، گروه خبری PRESS TV در حوالی روستای “راجو” مورد هدف قرار گرفت و دو نفر از اعضای این تیم خبری مجروح شد. پیشتر رسانه های دولتی ترکیه به شدت از گزارشهای این شبکه در مورد جنگ عفرین، انتقاد کرده بودند.

? در جبهه “جندریس” نیروهای “سپاه سمرقند” از لشکر اول ارتش آزاد با انتشار ویدئویی مدعی به غنیمت گرفتن یک قبضه دوش پرتاب ضد هواگرد از نوع “فیرنا” از مبارزین YPG هستند.

 

? ادامه سیاست مشت آهنین اردوغان در مقابل منتقدین عملیات شاخه زیتون:

? بازداشت ۱۱ عضو سازمان پزشکان ترکیه، به علت محکوم کردن عملیات
? اخراج مجری معروف TRT HABER خانم “طوبا دالکیلیچ” به علت اینکه در جریان قرائت خبر در تاریخ ۲۹ ژانویه[بنا به گفته خود “سهوا”] اعلام کرده بود: (TSK (Türk Silahli Küvetleri یا نیروهای مسلح ترکیه اقدام به هدف قرار دادن غیر نظامیان در جریان عملیات شاخه زیتون می کنند.

?دیروز ۳۰ ژانویه(۱۰ بهمن)، بخش مبارزه با جرائم سازمان یافته ی پلیس شهر “آدانا” در یک عملیات هماهنگ ۲۱ نفر از اعضای بنیاد آموزش و خدمات “فرقان” از جمله روحانی معروف “آلپ اصلان کویتول” را بازداشت کرد، این روحانی اخیرا طی یک سخنرانی در یک جلسه عمومی به شدت از عملیات “شاخه زیتون” انتقاد کرده بود، ویدیو این سخنرانی در سطح وسیعی در حال انتشار در اینترنت است. همزمان کلیه فعالیت های این بنیاد در آدانا ممنوع اعلام شده است.

 

? حضور یک مُرده در اجلاس سوچی:
“معراج اورال” فرمانده “لشکر آزاد سازی سنجاق اسکندرون” که بارها خبر کشتن او توسط مخالفین حکومت سوریه و رسانه های ترکیه منتشر شده بود، در اجلاس سوچی ظاهر شد تا خشم ترکیه افروخته شود. مقامات ترک مراتب اعتراض خود را به روسیه اعلام کردند. معراج اورال رهبر جنبشی است که برای آزاد سازی “سنجاق اسکندرون” ( استان هاتای فعلی ترکیه) از اشغال ترکیه تلاش می کند.

 

? پس از پذیرایی “باشکوه” از کاروان نظامی ترکیه در سوریه، این کاروان پس از اینکه برای بار دوم در حومه شمالی ادلب هدف حمله واقع شد، از طریق گذرگاه “باب الهوی” با میزبانان خونگرم سوری خود خداحافظی کرد و راهی ترکیه شد.
ترکیه کردها را عامل این حمله خوانده بود، این در حالی است که مواضع نیروهای کرد کیلومترها دورتر از محل های حملات به کاروان ترکیه است.

 

? تقریبا هر روز رسانه های ترکی خبر حمله راکتی به شهر های مرزی کیلیس و ریحانلی را منتشر می کنند. امروز نوبت ریحانلی بود. این دست حملات به نیروهای کرد نسبت داده می شود.

 

? “امانوئل مکرون” رییس جمهور فرانسه ضمن هشدار به اردوغان: “عملیات شاخه زیتون نباید بهانه ای برای اشغالگری باشد.”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس چهارشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

    اولا این تصاویر مستند نیستند ثانیا وقتی هواپیماهای سوریه و روسیه، حلب و دیگر شهرها را بمباران می کردند چرا ازاین تصاویر نمی گذاشتید؟

    پاسخ
    1. ییلماز پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹

      اولا تصویر رو در گوگل بازگذاری کنید تا متوجه بشید مستند هست یا نه؟؟؟
      گویا شما منکر کشتار غیرنظامیان در عفرین هستید؟ در گزارشهای قبلی اسم ۳ خبرنگار مستقل رو آوردیم که یکی مخالف ۱۰۰ در ۱۰۰ اسد هست . یکی خبرنگار آنا نیوز روسیه است. و یکی خبر نگار ایندیپندنت.
      رومان اسپاکنوف، اولگ بلوخین و رابرت فیسک هر سه تصاویر دردناکی از عفرین مخابره کردند. اینها تنها خبرنگاران مستقلی هستند که تونستن وارد عفرین بشن. از گزارش خبرنگاران پرس تی وی هنوز چیزی در نیومده. آیا این سه خبرنگار مستقل هم تصاویرشون مستند نیست؟؟؟؟ در زمان حملات روسیه و سوریه هم ما کم از درد و رنج مردم ننوشتیم حتی در یادداشتی مفصلا به خطاهای ارتش سوریه پرداختیم.

    2. ناشناس پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

      من منکر کشته شدن غیرنظامیان نیستم بلکه منکر کشتار عمدی غیرنظامیان هستم در همه جنگ ها احتمال اسیب دیدن غیرنظامیان وجود دارد سهوا
      شما جنگی را نام ببرید که در ان غیرنظامیان اسیب ندیده باشند؟

    3. ییلماز پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰

      پس مطابق فرمایش اخیرتون، هم تصویر مستند هست و هم ما کار اشتباه نکردیم. احتمالا شما انتظار دارین ما بنویسیم این تصویر یک تصویر کاملا عادی هست؟

    4. Reza پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

      جالبه، اول میگید کشتار غیر نظامیان وجود نداره، بعد میگید کشتار یه چیز عادیه،البته فقط در عملیات ترکیه لابد!

  2. ناشناس چهارشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

    اولین رییس جمهور ترکیه بعد از اتاتورک ، یک کرد بود(عصمت اینونو) هشتمین رییس جمهور یک کرد بود(تورگوت اوزال) و … ۲۵ درصد ارتش ترکیه و بسیاری از اعضای میت کرد هستند در ترکیه واژه ترک معادل مسلمان است نه یک قوم کما اینکه اروپاییان در زمان جنگ های صلیبی مسلمانان را ترک ها می نامیدند اینقدر سعی نکنید ترک ها و کردها را دشمن هم نشان دهید. من یک کرد هستم زمانی هم در ترکیه بودم هیچ دشمنی هم بینشون ندیدم ما همه مسلمان و برادر هستیم لطفا نمایش دهید

    پاسخ
    1. ییلماز پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳

      چشم!!!
      به زودی اعلام خواهیم کرد عملیات شاخه زیتون متوقف بشه تا در راستای روابط “صمیمانه” اقوام در ترکیه، سیاهنمایی نکرده باشیم.

  3. سیامک چهارشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

    به امید خدا به زودی تروریست های پ ک ک و همدستانش از عفرین فرار خواهند کرد

    پاسخ
    1. ساسان پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

      پس اردوغان داعش پرور که عامل جنگ داخلی سوریه هستش بهتر هستش؟

  4. ناشناس پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

    جنگ خواه نا خواه با خودش قتل و تخریب به همراه داره. حالا چه ایران چه آمریکا چه سوریه چه روسیه یا ترکیه و هر کشور دیگه ای وارد جنگ بشه خود به خود آدمای بی گناهی کشته میشن و اموال دولتی و مردمی تخریب میشن.

    پاسخ
  5. ناشناس پنجشنبه, ۱۲ بهمن, ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

    یه فاشیست عثمانی داره مردم بیگناه عفرین رومیکشه وبه تروریستهای القاعده کمک‌میکنه و جهان ساکته

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.