به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه یک نشست محرمانه با هیئت تحریر الشام جهت بررسی چگونگی مقابله با گروه‌های مسلح مخالف تحریر الشام و آخرین تحولات شمال سوریه برگزار کردند.

پس از اعلام حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در خصوص آغاز احتمالی گشت مشترک ترکیه و روسیه در بزرگراه M4 در ادلب، یک نشست محرمانه میان نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه و فرماندهان هیئت تحریر الشام در گذرگاه باب الهوی برگزار شد.

در این جلسه که میسره الجبوری، از افراد نزدیک به الجولانی و افسر ارشد امنیتی تحریر الشام، ابومحمد، افسر امنیت عمومی تحریر الشام و چهار افسر اطلاعاتی ترکیه حضور داشته و حدود چهار ساعت به طول انجامید، خطراتی که گروه‌های مسلح مخالف هیئت تحریر الشام برای تیم‌های گشت‌ مشترک ایجاد می‌کند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو ماه قبل نیز سازمان اطلاعات ترکیه با نیروهای هیئت تحریر الشام برگزار کرد که طی این جلسه، اطلاعات ترکیه فهرستی از نیروهای خارجی مستقر در ادلب و حومه آن به جز نیروهای وابسته به حزب ترکستانی دریافت کرد. با توجه افزایش رایزنی‌ها میان سوریه، ترکیه و روسیه و همچنین آغاز گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در استان ادلب، احتمال می‌رود که دیدارها و هماهنگی‌ها میان سازمان اطلاعات ترکیه و هیئت تحریر الشام نیز افزایش یابد.

شایان ذکر است این دیدار در حالی صورت گرفته است که سرکرده مسلحین هیئت تحریر الشام چند روز قبل در یک ویدیوی کوتاه با عنوان “لن نصالح”، به نزدیکی روابط میان ترکیه و سوریه و دیدار مقامات دو کشور در مسکو واکنش نشان داد. الجولانی در این رابطه اظهار داشت: “دیدار و گفتگوهای مقامات دولت سوریه و روسیه با ترکیه، انحرافی خطرناک در اهداف انقلاب سوریه است و ما هرگونه طرح مصالحه‌ را رد می‌کنیم. حامیان ما اندوهگین نباشند.”

بیشتر بخوانید: مخالفت سرکرده هیئت تحریر الشام با مذاکرات ترکیه و سوریه + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.