به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عملیات ساخت یک شهرک مسکونی در منطقه جندیرس در غرب شهر عفرین با کمک‌های مالی فلسطینی‌ها آغاز شد.

عملیات ساخت یک شهرک مسکونی به نام “اجنادین فلسطین” در منطقه جندیرس در غرب شهر عفرین واقع در حومه شمالی حلب، با هدف اسکان ۵۰ خانواده از آوارگان سوری آغاز شد.

همچنین گفته می‌شود طی ماه‌های آتی یک پروژه ساخت شهرکی جدید در منطقه مذکور آغاز خواهد شد که پذیرای ۵۰ خانواده دیگر خواهد بود. ترکیه در تلاش است تا خانواده‌های مسلحین تحت حمایت خود را در مناطق تحت کنترل خود اسکان دهد.

در همین رابطه، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در ماه می میلادی از پروژه ساخت ۲۵۰ هزار منزل در شهرهای راس العین، تل ابیض، جرابلس و الباب در شمال سوریه خبر داد.

شایان ذکر است تعداد شهرک‌های ساخته شده توسط ترکیه با حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه کویت و قطر و انجمن‌های فلسطینی از تعداد ۱۰۰ شهرک در شمال سوریه فراتر رفته است. بر اساس آمار غیررسمی حدود ۵۰ شهرک در استان ادلب و حدود به ۴۵ شهرک دیگر در شمال حلب طی سال‌های اخیر ساخته شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ذوالفقار شریفی دوشنبه, ۱۹ دی, ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

    باسلام.کاش.ایران عزیز هم در فلسطین ویانوارمرزی سوریه فلسطین اقدام به ساخت شهرک رادرسرلوحه کار خود قرار می‌داد.ویادستیاری یه عزیزانی که درامر ساخت و ساز خیرین هستنددراز میشد……به امید آن روزی که یک فلسطینی ویا یک سوریه‌ای هم بی خانمان نبینیم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.