به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک روزنامه ترکیه‌ای ادعا کرده است که رئیس‌جمهور ترکیه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با همتای سوری خود دیدار خواهد کرد.

روزنامه آیدینلیک ترکیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مرحله سوم روند بهبود و عادی سازی روابط میان دو کشور که در نتیجه تحولات شمال سوریه ایجاد شده است، قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه (خرداد ماه ۱۴۰۲) با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرده بود که آنکارا و دمشق در مسیر بهبود روابط در سریع ترین زمان ممکن قرار دارند. وی همچنین احتمال دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به طور کامل رد نکرد.

میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این رابطه اظهار داشت که اگر از مسکو برای میانجیگری میان سوریه و ترکیه تقاضا شود، این درخواست را خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است در ۷ دی ماه، وزرای دفاع ترکیه و سوریه در نشستی تاریخی در مسکو، پایتخت روسیه برای اولین بار پس از ۱۱ سال با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: جلسه سه‌جانبه روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. چهارشنبه, ۲۱ دی, ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

    سلام.اینجور کارها سرانجامی نداره،بخاطر دارم پارسال بود، که می گفتم،روسیه اگر نبود، سوریه شاید الان ازاد شده بود. الان روسیه به نوعی موانعی داره ایجاد میکنه،که مانع پیروزی قاطع و زود هنگام ،کامل سوریه میشه.
    سوریه اگر به سمت دینی شدن و اسلامی شدن کشورشون پیش میرفتن و نظام سکولار و لائیک رو کنار میذاشتن، اینده درخشانی در انتظارشون می بود. ولی با این وضعیت! هم خودش و هم عراق! حالا حالا ها جنگ درونشون هست! و اینقدر میرن جلو ، اینقدر میرن جلو! تا بهفمن و متوجه بشن، اخرش جزء خسارت و نابودی نیست!
    ولی یمنی خیلی سختی کشید و درد کشید و زجر کشید … اما جزء دستورات خدا و احکام خدا و توکل به خدا، تسلیم کفار و منافقین نشدن .. انشالله خدا اجر ثواب،این استقامت و پایدارشون رو میده و زودتر از برخی کشورهای جنگ زده محور مقاومت،به پیروز کامل و قاطع خواهد رسید.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.