کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال سوریه

شنبه 24 دی 1401 - 13:32
https://iswnews.com/?p=86398

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یکی از نظامیان این کشور در منطقه عملیاتی سپر فرات در شمال سوریه خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در ۲۴ دی ماه، از کشته شدن یکی از نظامیان این کشور در منطقه عملیات “سپر فرات” در شمال سوریه خبر داد. براساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، این نظامی در پی حمله راکتی شبه نظامیان کُرد به مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه به شدت مجروح شده و پس از انتقال به مرکز درمانی بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

گفته می‌شود این نظامی ترکیه‌ای در حمله راکتی شبه نظامیان کُرد به مقر ارتش ترکیه در روستای “حزوان” در حومه‌ی شهر “الباب” واقع در استان “حلب” مجروح شده و پس از انتقال به مرکز درمانی کشته شد.

ارتش ترکیه نیز در پاسخ به این حمله، مواضع شبه نظامیان کُرد در مناطق تل رفعت، مرعناز، بینه، ابین، زور مغار واقع در استان حلب را هدف حملات پهپادی و توپخانه‌ای قرار داد. بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، ۱۱ تن از شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه طی این حملات کشته شدند.

در ۱۸ شهریور ماه نیز وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک تن از نیروهای این کشور در منطقه عملیاتی شاخه زیتون در شمال سوریه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: یک نظامی ترکیه در شمال سوریه کشته شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.