آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 17:12
https://iswnews.com/?p=87823

بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهه دونباس و جنوب اوکراین

در حال حاضر بیشتر درگیریهای نظامی در اوکراین در جبهه باخموت متمرکز شده است. نیروهای روسیه با ادامه پیشروی‌ها در محورهای شمالی، شرقی و جنوبی شهر باخموت در حال تکمیل محاصره این شهر هستند.

در محور شمالی باخموت، پس از تصرف مناطق سولدار، سول، کراسنوپولیوکا، پیدگورودنه و بلاهوداتنه، پیشرویها در امتداد جاده ‎باخموت-سیورسک ادامه دارد و نیروهای روسیه در شمال این مسیر، روستای ساکوی وانتستی را به تصرف خود درآوردند و در جنوب نیز درگیریها به داخل کراسناگورا و پاراسکوویوکا کشیده شده است. تصرف کراسناگورا و پاراسکوویوکا گام آخر روسیه برای محاصره باخموت از سمت شمال خواهد بود.

مشاهده در نقشه آنلاین

وضعیت نظامی در محور شمالی باخموت

در محور شرقی شهر باخموت، درگیریها در مناطق شرقی شهر ادامه دارد و نیروهای روسیه موفق به پیشروی‌های جزئی شده‌اند. درگیریها در این قسمت از شهر در اطراف کارخانه گوشت و محله زاباخموتیوکا ادامه دارد.

مشاهده در نقشه آنلاین

درگیریها در مناطق شرقی شهر در اطراف کارخانه گوشت و محله زاباخموتیوکا

در محور جنوبی باخموت، نیروهای روسیه به سمت شمال کلیشچیوکا پیشروی کردند و درگیریها به نزدیکی ایوانیوسکه در ورودی غربی شهر باخموت رسیده است. همچنین با پیشروی در این منطقه، ارتفاعات مشرف بر جاده کوستیانتینیوکا-ایوانیوسکه-باخموت به کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمده است. از این رو، نیروهای روسیه بر این جاده کنترل آتش دارند و مسیر لجستیک ارتش اوکراین به شهر باخموت از سمت غرب مسدود شده است و تنها مسیر باقیمانده، مسیر چاسوف یار است.

مشاهده در نقشه آنلاین

پیشروی ارتش روسیه در محور جنوبی باخموت و کنترل آتش بر مسیر غربی این شهرک

در جبهه لیمان و شمال ابلاست لوهانسک، پیشرویهای نظامی طرفین، عملا در محورهای متعدد این جبهه در امتداد جاده کرمینا در جنوب تا کوپیانسک در شمال، یخ زده است و هفته‌هاست که پیشروی صورت نگرفته و بیشتر درگیریها به‌صورت تبادل آتش توپخانه‌ای در جریان است. مرکز ثقل این جبهه شهرک اسواتوه است و در صورت تصرف این شهرک توسط اوکراین، خطوط دفاعی روسیه در جبهه شرقی از هم گسیخته خواهد شد. از این رو، ارتش روسیه به شدت از خطوط این محور دفاع می‌کند. خطوط اصلی درگیری‌ها در این جبهه با فلش مشخص شده است.

وضعیت نظامی در جبهه لیمان و شمال ابلاست لوهانسک

در جبهه شهر دونتسک و اطراف آن، نیروهای روسیه در آخرین پیشرویهای خود در این محور موفق شدند منطقه ودیانه در شمال شهر را به تصرف خود در بیاورند. درگیریهای پراکنده در نزدیکی آودیوکا در شمال شهر، پرومایسک، کراسنوگورویکا و ماریینکا در غرب شهر بین ارتش روسیه و اوکراین ادامه دارد.
همچنین در محور اوگلدار، درگیریها بین طرفین ادامه دارد و نیروهای روسیه هنوز موفق به تصرف کامل این منطقه نشده اند.

مشاهده در نقشه آنلاین

وضعیت نظامی در محور اوگلدار

در جبهه زاپروژیا، به نظر می‌رسد حملات گسترده‌ی هفته گذشته روسیه به محورهای اوریخیف و گولیاپل به پایان رسیده است و نیروهای اوکراینی تقریبا تمامی حملات روسیه را به‌طور کامل خنثی کرده‌اند.

مشاهده در نقشه آنلاین

وضعیت نظامی در جبهه زاپروژیا

در جبهه خرسون، خطوط تماس طرفین در امتداد رود دنیپر حفظ شده است و بیشتر درگیریها در غالب تبادل آتش توپخانه‌ای در جریان است. در آخرین عملیات نظامی قابل ذکر در این جبهه، نیروهای اوکراینی اقدام به هلی‌برن نیرو در جنوب شهر خرسون در منطقه اوستریو در کرانه شرقی دنیپر کردند که با هوشیاری نیروهای روسیه این عملیات خنثی شد.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۴ بهمن ۱۴۰۱

وضعیت نظامی در دونباس – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیر پنجشنبه, ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹

    خارج از بحث اشغال و تهاجم اگر از بعد نظامی به مسئله جنگ اوکراین و روسیه نگاه کنیم به غیر از روزهای میانی جنگ روسیه تا اینجا جنگ را به خوبی اداره کرده چرا که تاکتیک جنگ به همراه تسلیحات روسی به تنهایی در برابر مستشاران و تسلیحات کل دنیا قرار گرفته و ارتش‌های کل دنیا به روزترین تسلیحات خود را در برابر روسیه بکار برده اند البته تا اینجا جنگ با استفاده تسلیحات در حد متعارف صورت گرفته و در صورت شکست روسیه در جنگ این شکست برای کل کشورهای هم بلوک با روسیه خواهد بود و بعد از آن به نوعی این بلوک بندی بعد از فرو پاشی شوروی تضعیف شده بود دیگر از میان خواهد رفت و اگر کشورهایی مانند ایران و چین و کره شمالی و ویتنام و کامبوج و … می خواهند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند و یا کشوری مانند ایران و کره شمالی بخواهند در آینده مورد تهاجم به این شکل قرار نگیرند باید به هر نوعی که شده حمایت نظامی خود را از روسیه دریغ نکنند

    پاسخ
    1. علی اس اس پنجشنبه, ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

      این حرف از اون حرف ها بود یعنی چی مام بیاییم نیرو هر چی داریم نداریم بفرستیم برا روسیه این یعمی خریت محض اینطور که باشه در اینده دست خودمون خالی میشه ما مثل روسیه کلی منابع نیروی انسانی نداریم ما منابعمون محدود کره شمالی هم مثل ما منابع محدودی داره کمک اره ولی این که هر نوع کمکی نه

    2. ابراهیم شیری پنجشنبه, ۱۳ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

      دوست گرامی، موقعیت را بدرستی توضیح داده‌ و تصویر نموده‌اید.
      فقط این مورد را اضافه می‌کنم، که مشارکت در جنگ علیه روسیه تنها بصورت تامین تسلیحات و مشاوران نظامی نیست. بلکه، نیروهای پیاده نظام ناتو نیز تحت پوشش مزدور در این جنگ شرکت فعال دارند.
      کشف اجساد نظامیان در کامیون‌های یخچال‌دار در مرزهای بلغارستان گواه این مدعا است.
      سلامت و سربلند باشید.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.