تیپ جدید نیروهای الدرع الوطن در جنوب یمن تشکیل شد

چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 16:16
https://iswnews.com/?p=87835

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تیپ جدید نیروهای “الدرع الوطن” در مناطق جنوبی یمن تحت حمایت عربستان سعودی و به دستور رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن تشکیل شد.

رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن در ۱۰ بهمن ماه، طرح تشکیل یک تیپ جدید در نیروهای الدرع الوطن (سپر وطن) به رهبری “بشیر سیف المضربی الصبیحی” را تایید کرد. این طرح در سال ۲۰۲۲ میلادی با نام نیروهای “العمالقه در ساحل غربی” پیشنهاد شده بود اما با نظر و تصمیم مستشاران سعودی به نیروهای الدرع الوطن ملحق شدند.

الصبیحی از برجسته ترین افرادی است که در مرکز سلفی‌ها در منطقه دماج واقع در صعده، تربیت شده و از نزدیکان عبدالرحمن ابوزرعه المحرمی، فرمانده نیروهای العمالقه به شمار می‌رود. حوزه نفوذ و استقرار وی در مدیریت المضاربه و رأس العاره در استان لحج است. او همچنین تحت حمایت امارات قرار دارد و در درگیری‌های چند سال اخیر در عدن بارها با مسلحین شورای انتقالی جنوب درگیر و بازداشت شده است.

افزایش قدرت نیروهای شورای انتقالی جنوب و کاهش قدرت حزب اصلاح در استان‌های جنوبی یمن، عربستان را ناگزیر به تقویت نیروهای دیگری از مجموعه‌های تحت حمایت خود کرده است. پیش از این منابع انسانی نیروهای الدرع الوطن از قبایل شمال استان حضرموت و نیروهای طارق صالح تأمین می‌شد و حالا سلفی ها و تندروهای مناطق جنوبی یمن نیز به دایره آنها اضافه شده‌اند. این نیروها از ۳۰ آبان ماه امسال به طور رسمی تشکیل شده و در ۳ دی ماه به دستور عربستان سعودی کنترل پایگاه العند را بدست گرفتند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.