رکورد زنی TSK ؛ اردوغان اسم “TÜRK” را حذف می کند ؛ کوهها و گِل

? جبهه غربی:
عمده تحرکات اتاق عملیات شاخه زیتون پس از ۸ فوریه(۱۹ بهمن)، بر این جبهه متمرکز بوده، نیروهای ارتش آزاد تلاش می کنند از دو محور جنوبی و شمالی روستای جندریس را دور بزنند، تا موفق به محاصره روستا شوند.

در جریان این عملیات ها طی روزهای گذشته این نیرو ها موفق به تصرف روستای “اشکان غربی” در شمال غربی جندریس شده اند.

نیروهای ارتش آزاد اما در محور غرب و جنوب غرب روستای جندریس، با تصرف دو روستای ” دیربلوط” و “دوکان” موفق شدند، خود را از حومه عفرین به حومه ادلب برسانند.

در منطقه “شیخ حدید” اما کردها در “حاج بلال” و “خلیل کوی”/الخلیل نیروهای شاخه زیتون را مرتبا هدف قرار می دهند، به طوری که می توان گفت، حاج بلال در اختیار کردهاست و “خلیل کوی” به صورت تثبیت نشده در اختیار نیروهای شاخه زیتون است.
در جبهه روستای “راجو” اما نیروهای کرد به معنای واقعی کلمه، خواست خود را به نیروهای شاخه زیتون دیکته کرده اند. علی رغم سقوط تمام ارتفاعات غربی و جنوبی این روستا، اما همچنان کردها توانسته اند در ارتفاعات پیرامون روستا مقاومت کنند. ارتفاعات راهبردی “مسکنالی” همچنان در دست نیروهای کرد است، عمده تلفات ارتش ترکیه در تاریخ ۱۰ فوریه(۲۱ بهمن) مربوط به جبهه راجو بود.

 

?جبهه شمالی:
در جبهه شمالی کردها همچنان، روستای “شیخ خروس” را در اختیار دارند و هرچه اتاق عملیات شاخه زیتون در این روستا و ارتفاعات آن زده، به در بسته خورده است.

 

? رکورد زنی Türk Silahlı Küvetleri/TSK
۱۰ فوریه(۲۱ بهمن) خونین ترین روز برای نیروهای مسلح ترکیه از ۲۰ ژانویه به این سو است. مطابق آمار اعلام شده توسط ترکیه در این روز ۱۱ سرباز و درجه دار ارتش از جمله دو خلبان هلی کوپتر کشته شدند، ۱۱ سرباز و درجه دار ارتش ترکیه مجروح و یک هلی کوپتر ساخت صنایع دفاع ترکیه هم منهدم شد.

 

? پارادوکس اردوغان-بن ییلدیریم
در حالی که دقایقی پس از انهدام هلیکوپتر ارتش ترکیه، اردوغان ضمن اعلام خبر “انهدام” این هلیکوپتر اعلام کرد، مسببین این اقدام تاوان سنگینی پس خواهند داد، اما ساعاتی بعد بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه که در یک تجمع حمایتی از عملیات “شاخه زیتون” سخنرانی می کرد، اعلام کرد علت “سقوط” این هلیکوپتر در دست بررسی است. ارتش ترکیه مکان سقوط این هلیکوپتر را حومه “کیرکهان” در استان هاتای/سنجاق اسکندرون اعلام کرد. بدین ترتیب لازم است اردوغان، بن علی ییلدیریم و سخنگوی ارتش، من بعد هماهنگ تر سخن بگویند!

 

? خنده جنجالی:
بن علی ییلدیریم در تجمع حمایت از عملیات “شاخه زیتون”، وقتی مردم شعار “نخست وزیر ما را به عفرین ببر” سر می دادند، با خنده گفت: ” حاضر بشین، بعد از سخنرانی بریم.”
این شوخی و خنده بن علی ییلدیریم برای او در فضای مجازی گران تمام شد و موجی از انتقادها علیه او به راه افتاد، بسیاری معتقد هستند، این شوخی و خنده ییلدیریم در روزی که ترکیه ۲۲ زخمی و کشته را متحمل شده، به جا نبوده است.

 

? ادامه سیاست مشت آهنین اردوغان:

? صدور حکم‌ بازداشت ۱۷ نفر از جمله رییس حزب دموکراتیک خلق HDP خانم “سِرپیل کمال بی” به جرم مخالفت با عملیات “شاخه زیتون”. بدین ترتیب اولا تمام رهبران HDP طعم زندان را می چشند و ثانیا رقم بازداشت شدگان مخالف عملیات شاخه زیتون به عدد ۶۰۰ می رسد. منبع: Middle East Eye
]

? اردوغان اسم “TÜRK” را حذف می کند!!!

همانطور که در گزارش های قبلی اعلام شد، ۱۱ نفر از اعضای اتحادیه پزشکان ترکیه “Türk Tabipleri Birliği” پس از صدور بیانیه در مخالفت با عملیات “شاخه زیتون” بازداشت شدند، این پزشکان سپس آزاد شدند اما اردوغان سه شنبه گذشته طی یک سخنرانی اعلام‌ کرد دستور داده تا کلمه “TÜRK” از اسم این اتحادیه حذف شود، چرا که به گفته او این تشکل هیچ رابطه ای با این کلمه نداشته و لایق این کلمه نیستند!

 

? “علی ارباش” رییس اداره امور دینی ترکیه: ” نیروهای ترکیه کُند پیشروی می کنند، چون از قوانین اسلامی در جنگ پیروی می کنند.” منبع: جمهوریت چاپ آنکارا

 

? “لوییزا لاولاک” خبرنگار واشنگتن پست برای گزارش ۱۰ فوریه خود از عملیات “شاخه زیتون ” این تیتر را انتخاب کرد: “عملیات اردوغان در سوریه به مشکل برخورد کرده است: کوهها و گِل”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس دوشنبه, ۲۳ بهمن, ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

    ممنون از این خبرتون، ازاین خبرها بیشتربزارین باکلیپ

    پاسخ
    1. ناشناس دوشنبه, ۲۳ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

      دقیقا از کدوم قسمت خبر خوشت اومده دوست عزیز؟

  2. ناشناس دوشنبه, ۲۳ بهمن, ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

    در یک خبری ویدئویی گذاشته بودین از لحظات فرار داعشی ها از جلوی دوربین ارتش سوریه و عدم هدف گیری انها . اطلاع دارین اون داعشی ها الان کجان؟
    به اطلاع می رسانم اون داعشی ها به کمک ارتش سوریه بعد از گذر از مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در همان منطقه به چند روستا تحت کنترل ارتش ازاد حمله کردن و الان چند روستا را اشغال کردن و در حال نبرد با ارتش ازاد هستند این یعنی استفاده ابزاری از تروریسم!!! لطفا گزارشی از این حرکت ارتش سوریه ارائه فرمایین

    پاسخ
  3. سه شنبه, ۲۴ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴

    ممنون که اسم صحیح استان اسکندرون را بکار بردید.

    پاسخ
  4. ناشناس چهارشنبه, ۲۵ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

    ماشا لاه به ارتش ترکیه که اینقد با عرضه حرکت میکنه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.