رایزنی کیف و لندن برای تولید مشترک تسلیحات در اوکراین!

یکشنبه 23 بهمن 1401 - 13:32
https://iswnews.com/?p=88460

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک روزنامه انگلیسی از گفتگوی مقامات صنایع نظامی لندن و کیف جهت تولید تسلیحات مشترک در اوکراین خبر داد.

روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داد که مسئولان صنایع نظامی انگلیس در حال گفتگو با همتایان اوکراینی خود در خصوص تولید تسلیحات انگلیسی در این کشور می‌باشند.

این رسانه نوشته است: “ممکن است تسلیحات و خودروهای زرهی انگلیسی مطابق طرح‌هایی در اوکراین تولید شوند که به معنای تعمیق روابط این کشور با ناتو است. هر توافقی بین مقام‌های نظامی انگلیسی و اوکراینی نشانه‌ای از تقویت چشمگیر روابط میان طرفین می‌باشد.”

در همین رابطه، مسئولان انگلیسی با هدف آغاز اقدامات مشترک جهت تولید تحت لیسانس خودروها و سلاح‌ها به اوکراین سفر کرده‌اند. سایر کمپانی‌های نظامی اروپایی نیز در حال مذاکره با اوکراین هستند و انگلیسی‌ها نمی‌خواهند از رقبای فرانسوی و آلمانی خود عقب بیافتند.

شایان ذکر است ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ۱۹ بهمن ماه طی سفری به شهر لندن، پایتخت انگلیس با ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد. همزمان با سفر زلنسکی به لندن، دفتر نخست وزیری انگلیس طی بیانیه‌ای از برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش نیروهای مسلح اوکراین در زمینه‌های دریایی و هوایی، از جمله آموزش خلبانان جنگنده و تفنگداران دریایی و همچنین تسریع روند تامین تجهیزات نظامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: سفر رئیس جمهور اوکراین به انگلیس

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.