۲۲ بهمن در افغانستان چگونه گذشت؟

دوشنبه 24 بهمن 1401 - 10:45
https://iswnews.com/?p=88509

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جشن بزرگ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات طالبان، شخصیت‌های فرهنگی و جریان های مختلف سیاسی و همچنین اقشار مختلف مردم و نمایندگان شماری از کشورها در شهرهای کابل، هرات، جلال آباد، مزار شریف و بامیان برگزار گردید.

به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در شهرهای مختلف افغانستان مراسم و جشن های مختلفی با حضور مقامات حکومت طالبان، شماری از نمایندگان کشورهای مختلف، شخصیت‌های فرهنگی و جریان های مختلف سیاسی افغانستان و همچنین هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهرهای کابل، هرات، جلال آباد، مزارشریف و بامیان برگزار شد. مردم افغانستان در این مراسم ها از حرکت انقلابی ملت ایران تجلیل کرده و شخصیت های فرهنگی و سیاسی از جمله مقامات طالبان و شورای علمای شیعه درباره ابعاد این انقلاب به سخنرانی پرداختند.

این مراسم‌ها با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و کنسولگری‌های این کشور در شهرهای هرات، جلال آباد و مزار شریف و همکاری حکومت طالبان برگزار شده است.

حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در افغانستان در سخنرانی خود در هتل اینترکانتینانتال ضمن تاکید بر جایگاه ویژه افغانستان در سیاست خارجی ایران، گفت اهمیت روابط ایران با افغانستان به واسطه سیاست همسایگی در دولت آقای رئیسی نسبت به گذشته دو برابر شده است. وی همچنین آمادگی ایران برای همکاری‌های امنیتی با حکومت طالبان به ویژه در مبارزه مشترک با گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

در این مراسم شیرمحمد عباس کریمی استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان و حجت الاسلام محمد اکبری معاون رئیس شورای علمای شیعه افغانستان نیز با تبریک این رویداد به بیان سخنان خود پرداختند. استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان در اظهارات خود در محل سفارت ایران در کابل، همکاری و کمک کشورهای دوست با طالبان در جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی را ضروری دانست و در حاشیه این مراسم، در گفتگو با رسانه‌ها از حل قریب الوقوع مسئله منع کار و تحصیل زنان خبر داد.

مردم افغانستان به واسطه اشتراکات وسیعی که با مردم ایران دارند، هر ساله سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و با حضور در محل سفارت و کنسولگری‌های ایران در شهرهای هرات، مزار شریف، قندهار و جلال آباد این رویداد تاریخی را به دیپلمات‌های ایرانی تبریک می‌گویند.

بیشتر بخوانید: حضور بیش از ۲۰ میلیون ایرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر جلال آباد
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.