به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین با اشاره به تغییر شیوه حملات پهپادی ارتش روسیه به اهدافی در اوکراین، از احتمال کاهش ذخایر پهپادی مسکو خبر داد.

یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین ادعا کرده است که ارتش روسیه طی روزهای اخیر، تاکتیک جدیدی را در حملات پهپادی خود به اهدافی در اوکراین عملیاتی کرده است.

بر اساس اعلام ایگنات، ارتش روسیه در عصر چند روز قبل با دسته‌های کوچک پهپادی، اهدافی را در اوکراین مورد حمله قرار داد. انجام این حمله در غروب بر خلاف حملات گسترده اخیر که در شب صورت می‌گرفت، با هدف غافلگیری پدافند هوایی اوکراین انجام شد اما روسیه از رسیدن به اهداف خود در این حمله باز ماند.

وی اظهار داشت:

“ما در نیروی هوایی اوکراین به این نتیجه رسیده‌ایم که روسیه تاکتیک‌های خود را تغییر داده و از حملات گسترده شبانه به حمله با استفاده از دسته‌های کوچک پهپادی و حملاتی عصرگاهی روی آورده است. احتمال می‌رود کاهش ذخایر پهپادی روسیه یکی از دلایل این تغییر تاکتیک باشد.”

در همین رابطه، نهادهای اطلاعاتی اوکراین مدعی هستند که ارتش روسیه از نیروهای خارجی برای انجام حملات پهپادی علیه اهدافی در اوکراین به کارگیری می‌کند. آنها با اشاره به شنود مکالمات فارسی در جریان حمله پهپادی گسترده به مواضع نیروهای اوکراینی در ۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ادعا کردند که ارتش روسیه از شبه نظامیان کُرد و نیروهای افغانستانی در این نوع حملات کمک می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.