پیشروی ارتش روسیه به سمت شهر باخموت

شنبه 29 بهمن 1401 - 14:25
https://iswnews.com/?p=89040

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش روسیه پس از عقب نشینی نظامیان اوکراینی، بر روستای پاراسکوویوکا واقع در شمال باخموت تسلط یافتند.

نیروهای ارتش روسیه در ۲۸ بهمن ماه، روستای پاراسکوویوکا را پس از چند روز درگیری سنگین به تصرف خود درآوردند. تصرف روستای پاراسکوویوکا با توجه به افزایش حجم آتش توپخانه روسیه و همچنین محاصره نسبی این روستا طی روزهای اخیر دور از انتظار نبود.

مشاهده موقعیت روستای پاراسکوویوکا در نقشه آنلاین

با تسلط روس‌ها بر این روستا، مسیر اسلویانسک-باخموت به‌طور کامل قطع شد و در صورت ایجاد جاده‌های جدید توسط ارتش اوکراین، این مسیرها نیز زیر آتش توپخانه‌ روسیه قرار خواهد گرفت.

نظامیان روسیه پس از تثبیت مواضع خود در روستای پاراسکوویوکا، احتمالا به سوی منطقه برخیوکا واقع در شمال غرب شهر باخموت با هدف تکمیل محاصره این شهر و افزایش فشار بر نیروهای ارتش اوکراین پیشروی خواهند کرد.

شایان ذکر است طی روزهای اخیر، نبردهای شدیدی میان نیروهای ارتش روسیه و نظامیان اوکراینی در روستای پاراسکوویوکا در جریان بود. تصرف این روستا به جهت تکمیل عملیات محاصره شهر باخموت بسیار حائز اهمیت بوده و تسلط بر پاراسکوویوکا، اشراف نظامیان روسی بر خطوط لجستیک نیروهای اوکراینی در حومه شمالی شهر باخموت را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: جاده شمالی شهر باخموت قطع شد + نقشه میدانی

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فدايي رهبر پنجشنبه, ۴ اسفند, ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

    با روسیه قراردادهای راهبردی ودفاع مشترک ببندید واز جنگ افزارهای کاربردی و بروز بخصوص هواپیما و سامانه دفاع هوایی مثلا اس ۴۰۰ ونمونه های دیگر را خریداری کنید.و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارتش و سپاه را بروز کنید.و با تمام توان مهندسی معکوس را انجام دهید.و بعد انجام اینها به روسیه کمک کنید تا پیروز میدان شود.چون امریکا و اروپا این دشمنان خبیث هر ضربه ای بتوانند به ما می‌زنند. پس درنگ جایز نیست.۱

    پاسخ
    1. بابک جمعه, ۱۲ اسفند, ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۶

      سلام . چشم حتما انجام میشه.

  2. علی ایزدی چهارشنبه, ۱۰ اسفند, ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸

    مستشاران ایرانی باید نیروی زمینی روسیه را رهبری کنند و پیشروی روسیه باید قبل از رسیدن مهماتهای غربی تسریع پیدا کند.نظم نوین جهانی با حذف آمریکا باید رقم بخورد.

    پاسخ
  3. بابک جمعه, ۱۲ اسفند, ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴

    با نظرات دو نفر فدایی رهبر و ایزدی کاملا موافقم . در دنیای امروز بایستی قوی و مستقل بود چون آمریکای خبیث و اروپای نوچه ی مکار امریکا از ایران مستقل و از صدور انقلاب اسلامی ایران هراس دارند . با داشتن جوانان مستعد ،مردم فهیم و ارتش و سپاه همیشه پیروز ایران اسلامی پایدار و برقرار خواهد ماند .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.