ساخت نخستین شهپاد مشترک بین امارات و اسرائیل!

سه شنبه 2 اسفند 1401 - 13:51
https://iswnews.com/?p=89279

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” اولین شهپاد ساخت مشترک رژیم اسرائیل و امارات در جریان نمایشگاه ناودکس ۲۰۲۳ ابوظبی رونمایی شد.

امارات و رژیم اسرائیل در ۱ اسفند ماه در جریان نمایشگاه ناودکس ۲۰۲۳، از اولین شهپاد (شناور هدایت‌ پذیر از دور) که در چارچوب همکاری مشترک صنایع نظامی تل‌آویو و ابوظبی طراحی و تولید کرده‌اند، رونمایی کردند.

این شناور مجهز به سنسورها و سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته می‌باشد و قرار است از این شهپاد برای نظارت و شناسایی مین در سواحل ابوظبی، پایتخت امارات استفاده شود.

دو نمایشگاه “آیدکس ۲۰۲۳” برای محصولات هوایی و “ناودکس ۲۰۲۳” برای تجهیزات دریایی، با حضور ۱۳۵۰ شرکت از ۲۰ تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ (۱ تا ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱) در مرکز نمایشگاه ملی ابوظبی دایر می‌باشد.

طی سال‌های اخیر، برخی از قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف افزایش قدرت رزمی و بازدارندگی دریایی، اقدام به ساخت شناورهای هدایت‌ پذیر از دور در انواع مختلف از جمله شناسایی، انتحاری و … نمودند.

با در نظر گرفتن روابط نزدیک امارات و رژیم اسرائیل و جنگ سرد میان تهران-تل‌آویو در مناطق دریایی به ویژه مناطق اطراف ایران، این احتمال وجود دارد که این شهپادها با هدف جاسوسی و مشکل آفرینی در آب‌های خلیج فارس به کارگیری شوند.

شایان ذکر است در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سهیل بن محمد فرج فارس المزروعی، وزیر وقت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی و میراف میخائیل، وزیر وقت حمل‌ونقل و امنیت راه‌های رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه‌ای با هدف تبادل تجربیات در حوزه حمل و نقل دریایی و گسترش شراکت‌های راهبردی بین ابوظبی و تل‌آویو امضا کردند.

بیشتر بخوانید: امضای تفاهم‌نامه همکاری دریایی میان امارات و اسرائیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. اکبرمختاریان سه شنبه, ۲ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

    دقیقا برنامه سیاسی ونظامی غلط نظام بود که تمام دوستان را به دشمنان ورقی تبدیل کرد .

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.