افزایش هزینه توزیع برق در اوکراین!

یکشنبه 21 اسفند 1401 - 13:18
https://iswnews.com/?p=90059

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حملات گسترده نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین، هزینه توزیع برق در این کشور، ۷.۵ برابر شده است.

ارتش روسیه در سومین دور از حملات گسترده خود در سال ۲۰۲۳ میلادی، در ۲۱ بهمن ماه، با شلیک ۷۱ فروند موشک کروز خا ۱۰۱ و خا ۵۵، تأسیسات انرژی و زیرساخت های دیگر اوکراین در شهرهای کیف، اودسا، میکولایف، زاپروژیا، خارکیف، دنیپروپتروفسک، وینیتسیا، کریوی ریح، لویو، کرمنچوگ، خملنیتسکی و ایوانو فرانکیفسک را مورد هدف قرار داد.

تعدادی از این موشک‌ها به یک کارخانه صنعتی در خارکیف، یکی از موتورخانه‌های نیروگاه برق زاپروژیا، تأسیسات برق شهر کریوی ریح، نیروگاه شهر خملنیتسکی و شهرک شپتیوکا، ایستگاه تولید انرژی ایوانو فرانکیفسک، یک ایستگاه پست برق در منطقه اوساتوه در شهر اودسا و چند شبکه برق در شهر کیف اصابت کرده و موجب قطعی برق در این شهرها شد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین + ویدیو

پس این حملات، به دلیل بروز مشکلات در فرآیند تولید و توزیع و همچنین تغییر برنامه‌ها و تعویض قطعات گران قیمت، هزینه توزیع مجدد برق در سیستم انرژی اوکراین از فوریه سال گذشته حدود ۷.۵ برابر افزایش یافته است.

در همین رابطه، دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین پس از حملات نیروهای مسلح روسیه بیان داشت که تاسیسات انرژی در هشت منطقه این کشور آسیب دیده است. به این ترتیب، احتمال خاموشی در این مناطق زیاد است.

شایان ذکر است کمبود برق تأثیر بسیار مخربی بر صنعت دفاعی اوکراین داشته و اجازه تعمیر به موقع تجهیزات و تسلیحات نظامی را نمی‌دهد. همچنین به دلیل کمبود برق، روند انتقال تسلیحات اهدایی غربی‌ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.