به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شبکه انگلیسی اسکای نیوز به نقل از یک منبع امنیتی، مدعی ارسال تسلیحات توپخانه‌ای ایران به روسیه از طریق دریای کاسپین شد.

بر اساس گزارش شبکه ماهواره‌ای انگلیسی اسکای نیوز، به نقل از یک منبع امنیتی، ایران به طور مخفیانه مقادیر زیادی گلوله، راکت و خمپاره را به روسیه ارسال کرده است. این محموله تسلیحاتی از طریق دو کشتی باری موسی جلیل (Musa Jalil) و بیگی (Begey) با پرچم روسیه و در روز ۱۰ و ۱۲ ژانویه (۲۰ و ۲۲ دی ۱۴۰۱) از بندر امیرآباد در استان مازندران به سمت سواحل ترکمنستان رفته و پس از توقف دو روزه، راهی بندر آستراخان در روسیه شده و در ۲۷ ژانویه (۷ بهمن ماه) به مقصد رسیده است. این محموله شامل ۲۰۰ کانتینر حاوی ۱۰۰ میلیون فشنگ برای انواع سلاح‌های سبک و نیمه سبک، ۳۰۰ هزار گلوله راکت ۱۰۷ میلی متری و انواع خمپاره و همچنین ۱۰ هزار جلیقه و کلاه ایمنی می‌باشد.

این منبع گفت که روسیه از مهمات ایرانی به عنوان یک انبار وسیع استفاده می‌کند و هزینه این مهمات را به صورت نقدی پرداخت کرده است.

وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس در واکنش به این خبر، ضمن هشدار به ایران گفت از ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه تعجب نمی‌کند و انتظار دارد این حمایت افزایش یابد، اما از ایران می‌خواهد تا در طرف اشتباه تاریخ قرار نگیرد.

تحلیلگران نظامی انگلیس معتقدند که ارسال تسلیحات ایرانی نگرانی‌ای برای غربی‌ها ایجاد نمی‌کند چرا که این تسلیحات نیاز روزمره ارتش روسیه در این مرحله از جنگ است اما اگر چینی‌ها اقدام به ارسال تسلیحات به روسیه کنند، این موضوع خطرناک خواهد شد. اقدامی که آمریکا هشدار داده است که عواقب شدیدی برای چین خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
جزئیات معامله جدید ایران و روسیه؛ سوخو ۳۵ روسی در ازای موشک‌های بالستیک ایرانی
گاردین: ایران پهپادهای مهاجر ۶، شاهد ۱۲۹ و شاهد ۱۹۱ را به روسیه ارسال کرد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.