به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین تحت حمایت ترکیه موفق شدند با وصل کردن محور بلبل به راجو تمام خطوط مرزی شمالی تا غربی عفرین را به کنترل خود در آورند.

طی سه روز گذشته نیروهای ترکیه موفق به پیشروی های مهمی در تمام محورهای عفرین شدند .

با وجود آنکه در هفته گذشته نیروهای کمکی به منطقه عفرین اعزام شده بودند؛ اما عملا تغییر محسوسی در میزان مقاومت کردهای عفرین و یا جلوگیری از پیشروی مسلحین تحت حمایت ترکیه دیده نمیشود و حتی برعکس روستاهای عفرین یکی پس از دیگری بدست ترکیه اشغال میشود و ترکیه همچنان دست بالا را در اختیار دارد.

 

– در محور شمالی مهم ترین تغییرات میدانی مربوط به محور میدان اکبس در شمال غربی ترین نقطه عفرین است که در آن مسلحین با پشتیبانی ترکیه موفق به تصرف روستاهای ویلکی، سمالک، گنده دودو؛ کوسانلی، بندرک و روستای مهم و مرزی میدان اکبس شدند.

اهمیت این پیشرویها در وصل شدن محورهای بلبل و راجو میباشد؛ ترکیه موفق شد با بدست گرفتن کنترل مناطق مذکور راه ارتباطی مناطق شمالی در محور بلبل را به سمت راجو و در آینده نزدیک به شیخ حدید برقرار کند و بدین ترتیب کمربند شمالی  غربی عفرین بصورت کامل سقوط کرد .

 

از دیگر پیشروهای ترکیه در محور شمالی میتوان به تصرف روستای المشرفه در غرب روستای شیخ خروس و همچنین تصرف عمرانلی و بلندیهای اطراف آن در محور شران اشاره کرد. با تصرف عمرانلی، مسلحین به دریاچه میدانکی رسیدند.

 

– در محور غربی پیشرویها در جنوب راجو ادامه داشت و مناطقی همچون کرکه جورین و جرین(بالا و پایین)، دومیلیا و موسیکو توسط مسلحین تصرف شد.

با پیشرویهای صورت گرفته راجو در شبه محاصره قرار گرفته و کوچکترین تحرکات در این روستای مهم مورد رصد و حملات جنگنده های ترکیه قرار میگیرد. گفته میشود در روزهای گذشته تعدادی از نیروهای مردمی تازه اعزام شده به منطقه، در راجو بر اثر بمباران ترکیه جان خود را از دست دادند.

 

– در محور جنوبی جندریس از سه جهت محاصره شده است و تمام راه های ورودی و خروجی این شهرک زیر آتش توپخانه ترکیه و تیررس مسلحین قرار دارد.

محاصره جندریس پس از آن صورت گرفت که مسلحین موفق شدند روستاهای ابوکعب و حجلار واقع در شرق جندیرس را تصرف کنند.

 


دانلود نقشه با کیفیت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد دوشنبه, ۷ اسفند, ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۳

    کردهای تجزیه طلب بهانه اشغال ترکیه و تروریست های حامی ترکیه رو به خاک سوریه فراهم کردند.
    با دولت مرکزی سوریه هم همکاری لازم رو نکردند و عفرین رو به دولت مرکزی تحویل ندادند.
    زمانی که اب گل الود بود/ تجریه طلبان مناطق رو یکی یکی به اشغال در اوردن و الان چند تا چند تا از دست میدن.
    هم بهانه اشغال دادن به تروریستها و هم جان و مال مردم بیگناه کرد دیگر رو به خطر انداختن.

    پاسخ
  2. ناشناس دوشنبه, ۷ اسفند, ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

    صالح مسلم هم که دستگیر شده

    پاسخ
  3. ناشناس دوشنبه, ۷ اسفند, ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

    اردوغان گفته:کسانی که تا همین یک ماه پیش ما و دولت ما را به چالش می‌کشیدند، امروز رو به اربابان غربی خود التماس می‌کنند که ‘ما را نجات دهید’. بیهوده تلاش نکنند، چرا که به هر کسی التماس کنند یا برای هر کسی هم که زاری کنند، تاوانی که مستحق آن هستند را خواهند پرداخت.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.