به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس خبری آمار و ارقام مختلفی از هشت سال مقاومت علیه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن ارائه کرد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس خبری آمار تلفات و خسارات ائتلاف سعودی در جریان هشت سال جنگ یمن را تشریح کرد. سرتیپ سریع در جریان این کنفرانس گفت:

«نیروهای ما به یاری خداوند توانستند در کنار مردم‌مان استوار بایستند و اهداف اعلام شده و اعلام نشده متجاوزین را خنثی کنند.

تعداد حملات جنگنده‌های متجاوزین بیش از ۲۷۴۳۰۲ حمله بوده است که شامل ۵۹ حمله در سال گذشته می‌باشد. این ارقام چیزی جز رصد مقامات ذی‌صلاح نیست.

تجاوز و محاصره کشور ما تحت رهبری و نظارت آمریکا و با مشارکت غربی‌ها انجام شد. در سال های گذشته میزان مشارکت هر کشور در ائتلاف متجاوز را رصد کرده‌ایم. ما از نهادهای آموزشی، رسانه‌ای و فرهنگی کشورمان می‌خواهیم که برای مستندسازی تمامی جنایات متجاوزین و مقاومت مردم ما تلاش کنند.

نیروهای ما در جریان نبرد با تهاجم وحشیانه دشمن بیش از ۱۳۲۲۹ عملیات نظامی انجام دادند. از جمله این عملیات‌ها می توان به ۶۷۰۲ عملیات تهاجمی، ۶۵۲۷ عملیات دفاعی، خنثی کردن تلاش های تهاجمی و پیشروی های دشمن اشاره کرد.

نیروی موشکی ۱۸۲۸ عملیات نظامی از جمله ۱۲۳۷ عملیات را با هدف قرار دادن تجمعات دشمن در داخل خاک یمن انجام داده است. ۵۸۹ عملیات موشکی علیه دشمن در خارج از جغرافیای ما هدف قرار گرفت که شامل عملیات در عمق دشمنان سعودی و اماراتی بود.

ما به چند برابر کردن ذخایر استراتژیک موشکی خود به عنوان نیرویی بازدارنده ادامه می‌دهیم که در سال‌های گذشته کارآمدی خود را ثابت کرده است.

نیروی هوایی طی ۸ سال گذشته ۱۲۰۰۹ عملیات شامل ۳۲۶۴ عملیات تهاجمی و ۸۷۴۵ عملیات شناسایی انجام داده است. پهپادها ۲۲۶۷ عملیات در داخل خاک یمن و ۹۹۷ عملیات خارجی انجام داده‌اند.

مجموع عملیات پدافند هوایی طی ۸ سال گذشته به ۴۵۸۵ عملیات شامل ۲۰۲۲ انهدام و اصابت و ۲۵۶۵ عملیات دفاعی رسید. پدافند هوایی موفق شد ۱۶۵ فروند پهپاد شناسایی و تهاجمی را سرنگون کند.

۱۳ فروند جنگنده، ۱۰ آپاچی و ۶ بالگرد از جمله بالگرد بلک هاوک سرنگون شدند.

۴۸ فروند پهپاد نیروی هوایی آمریکا سرنگون و ۱۲۳ فروند پهپاد جاسوسی دیگر سرنگون شدند.

نیروی دریایی و پدافند ساحلی طی ۸ سال گذشته ۳۸ عملیات خاص انجام دادند که هدف قرار دادن شناورهای نیروی دریایی عربستان و امارات بخشی از آن بود.

تعداد کل عملیات انجام شده توسط واحدهای زمینی در واحدهای مختلف خود بالغ بر ۲۵۰۰۰۰ عملیات مختلف بوده است.
تعداد کل عملیات تک تیراندازان از زمان ورود به خط نبرد به ۷۱۱۲۸ عملیات رسید. عملیات سال هشتم بالغ بر ۵۲۱۳ عملیات تک تیراندازی بوده که از این تعداد ۳۳۷۴ عملیات به صورت صوتی و تصویری ثبت شده است.
از میان عملیات‌های یگان‌های مهندسی، ۲۲۸۵۴ مورد تجمعات دشمن و ۲۴۹۰۷ عملیات آفندی و پدافندی بوده است.
تعداد عملیات یگان مهندسی که زرهی‌ها، نفربرها و خودروهای نظامی دشمن را هدف قرار دادند بیش از ۴۴۱۴ عملیات بود.

مجموع عملیات یگان ضد زره در طول هشت سال گذشته بالغ بر ۷۹۴۲ عملیات بوده است.

از عملیات ضد زرهی، ۳۰۸۲ استحکامات، تجمعات و پادگان های دشمن و ۴۸۶۰ خودروی مورد هدف دشمن قرار گرفتند.

مجموع عملیات انجام شده توسط یگان توپخانه در طول هشت سال گذشته بالغ بر ۸۵۶۳۴ عملیات بوده است. از این تعداد عملیات ۱۱۵۰ عملیات مشترک با پهپاد و ۱۵۲۶۹ عملیات با موشک زلزال ۱ انجام شده است.

تلفات ارتش دشمن سعودی طی هشت سال بیش از ۱۰۸۴۰ نفر کشته و مجروح بوده است. کشته شدن ۳۶ افسر و سرباز سعودی و زخمی شدن ۴۵ تن دیگر در هشتمین سال تجاوز را اعلام می‌کنیم.
تلفات دشمن اماراتی بیش از ۱۲۵۱ نفر کشته و مجروح شامل افسران ارشد است.
تعداد کشته ها و مجروحان ارتش سودان به بیش از ۹۵۴۵ نفر رسید. بیش از ۴۰ افسر و سرباز سودانی در هشتمین سال تجاوز کشته شدند و ۶۵ نفر دیگر زخمی شدند.

تلفات مزدوران یمنی در طول هشت سال بیش از ۲۶۱۲۴۳ نفر کشته و مجروح بوده است. در سال هشتم نیز تعداد کشته‌های مزدوران یمنی از مرز ۲۵۰۰ نفر گذشت و بیش از ۵۰۵۰ نفر نیز مجروح شدند.

نیروهای ما موفق شدند بیش از ۱۸۳۹۷ دستگاه خودرو، زره پوش، نفربر، تانک، خودرو، بولدوزر و سلاح را منهدم، تخریب و یا به آتش بکشند. از جمله عملیات‌هایی که منجر به انهدام، آسیب و سوزاندن خودروها، بولدوزرها و زرهی های دشمن شد، بیش از ۱۰۶۱۸ مورد مستند شده است.

در طول سال هشتم، بیش از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه، خودروی زرهی و تجهیزات نظامی منهدم یا آسیب دیده است.

ادامه تجاوز و محاصره به این معنی است که کشورهای متجاوز و پیروان آنها متحمل خسارات بیشتری خواهند شد.
ادامه نبرد تنها منجر به درگیری بیشتر و کار بر روی دیگر گزینه های قانونی برای دفاع از کشورمان خواهد شد.
رژیم‌هایی که تجاوز را آغاز کردند، باید از قدرتمند شدن یمن و آنچه در این سالها اتفاق افتاد، درس‌هایی دریافت کنند.
بر تلاش مضاعف برای آمادگی تحولات آتی و افزایش آمادگی رزمی برای مقابله با نیروهای متجاوز و دشمن تاکید می‌کنیم.

ما هرگونه حضور نیروی خارجی در داخل خاک خود را رد می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که حضور خارجی‌ها غیرقانونی است و در راستای تلاش برای اشغال کشور ماست. ما تأکید می‌کنیم که هرگونه حضور نظامی خارجی در داخل خاک یمن یک هدف قانونی برای نیروهای ما و برای همه مردم یمن است.

به همه آزادگان کشورمان و در رأس آنها قبایل سرافراز که برای دفاع قیام کردند، درود می‌فرستیم.

با مردم عزیزمان تجدید پیمان می‌کنیم که نیروهای مسلح به وظایف و مسئولیت های خود که مهمترین آنها نبرد آزادیبخش است، وفادار بمانند.

ما به رهبر سید خود می‌گوییم که مردم شما امروز اراده بیشتری برای تکمیل نبرد تا پایان آن را دارند.

ما بر آمادگی خود برای اجرای هر دستوری علیه حضور نظامی خارجی در خاک یمن تاکید می‌کنیم. آماده برخورد قاطع با هرگونه سناریو و خنثی کردن هرگونه حرکت متجاوزین و مزدوران آن هستیم.

ما آماده پاسخگویی قانونی به سوءاستفاده‌ها و تخلفات در جبهاتی هستیم که در دوره گذشته شاهد تنش و نقض آتش بس بوده است.

ما به توسعه توانمندی های نظامی خود و افزایش تخصص رزمی خود ادامه خواهیم داد. ما به نظارت و برخورد مناسب با تمامی تلاش‌ها برای غارت ثروت ملی در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های خود ادامه خواهیم داد.»

بیشتر بخوانید:
اینفوگرافیک: گزارش نیروهای مسلح یمن از ۷ سال نبرد با ائتلاف سعودی
اینفوگرافیک: گزارش نیروهای مسلح یمن از ۶ سال نبرد با ائتلاف سعودی

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.