رزمایش نیروهای مسلح یمن در الجوف (ویدیو)

جمعه 4 فروردین 1402 - 18:30
https://iswnews.com/?p=90638

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای مسلح یمن در آستانه ورود به نهمین سال مقاومت علیه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، رزمایش بزرگی را با مشارکت یگان‌های زرهی، مهندسی، پدافندی، پهپادی و موشکی در استان الجوف برگزار کرد.

نیروهای مسلح یمن در روز چهارشنبه ۲ فروردین ماه، تصاویری از یک رزمایش بزرگ تحت عنوان «ایستادگی در برابر متجاوزان» منتشر کردند. این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۶۰ کیلومتر مربع و با مشارکت یگان‌های زرهی، مهندسی، پدافندی، پهپادی و موشکی ارتش یمن در چند جهت اصلی و فرعی علیه اهداف شبیه سازی شده در مناطق بیابانی و کوهستانی در استان الجوف انجام شد.
یکی از صحنه های جالب این رزمایش هدف قرار دادن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی با پهپاد رجوم بود که نمادی از نقش آفرینی و شکست پروژه‌ی آنها در جنگ یمن است.

نیروهای مسلح یمن در این رزمایش از بالگرد میل ۸ (Mi-8)، هگزاکوپتر رجوم، راکت‌های زلزال و تانک T55 و سایر خودروهای زرهی استفاده کردند.

این رزمایش اولین مانور و تمرین گسترده نیروهای مسلح یمن در طول سال‌های گذشته است. نیروهای مسلح یمن پس از برقراری طرح آتش بس با میانجی‌گری سازمان ملل متحد، رژه های نظامی مختلفی را در استان‌های صنعا، صعده، الحدیده و… برگزار کردند که گستردگی آن موجب ناامیدی ائتلاف سعودی برای تدارک حملات جدید در جبهات یمن و تثبیت آتش بس شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.