دیدار نوروزی سفیر ایران با شورای علمای شیعه افغانستان

یکشنبه 6 فروردین 1402 - 19:55
https://iswnews.com/?p=90795

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل در دیدار با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان، تعامل شیعیان این کشور با حکومت طالبان را موجب انسجام ملی دانست.

صفحه توییتری سفارت ایران در افغانستان با انتشار پیامی از دیدار و گفت‌وگوی حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در کابل با اعضای شورای علمای شیعه افغانستان خبر داد.

کاظمی قمی در این دیدار ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، همکاری شیعیان افغانستان با حکومت طالبان را مثبت دانست و این رویکرد را در راستای انسجام و همبستگی جامعه افغانستان قلمداد کرد. اعضای شورای علما نیز به بیان نظرات و دغدغه‌های خود درباره خواسته‌های شیعیان و مسائل روز افغانستان پرداختند.

حسن کاظمی قمی در آذر ماه سال ۱۴۰۰ نیز با شورای علمای شیعه دیدار مهمی داشت که در آن بر همکاری‌های منطقه‌ای درباره مسائل افغانستان تاکید کرده بود.

شورای علمای شیعه افغانستان تشکیلاتی است که در سال‌های اخیر به نمایندگی از شیعیان افغانستان، خواسته های آنها را دنبال می‌کند. ریاست این شورا در حال حاضر به عهده آیت الله محمد هاشم صالحی مدرس، و معاونین اول و دوم وی آیت الله احمدعلی شیخ زاده مدرس و حجت الاسلام محمد اکبری هستند.

بیشتر بخوانید: ویدیو: شورای علمای شیعه افغانستان چه می‌خواهد؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.