به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله عامل انتحاری داعش در نزدیکی ساختمان وزارت خارجه طالبان در شهر کابل، دستکم شش نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

بر اثر انفجار ناشی از حمله انتحاری یکی از اعضای داعش در ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) روز دوشنبه ۷ فروردین ماه، در نزدیکی ورودی ساختمان وزارت خارجه حکومت طالبان واقع در چهارراه ملک اصغر در منطقه دوم شهر کابل، دستکم ۱۸ نفر از جمله چند کارمند این وزارت کشته و زخمی شدند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان با تأیید وقوع این حمله گفته است که مهاجم انتحاری قبل از رسیدن به هدف (وزارت خارجه) شناسایی شده و از سوی مسلحین طالبان به قتل رسیده است، اما مواد منفجره همراه وی منفجر گردیده که در نتیجه شش نفر غیرنظامی کشته و ۱۲ نفر از جمله سه عضو طالبان زخمی شده‌اند. عوامل بیمارستان ایمرجنسی در شهر کابل نیز آمار تلفات این حمله را ۱۸ کشته و زخمی از جمله دو کودک عنوان کرده است.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه و تصویری از عبدالحمید خراسانی، عامل انتحاری این حمله مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته است. عوامل این گروه در ۲۱ دی ۱۴۰۱ نیز ورودی وزارت خارجه حکومت طالبان را هدف حمله انتحاری قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر از کارمندان این وزارت شد.

بیشتر بخوانید: حمله انتحاری به وزارت خارجه طالبان در کابل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.