حمله موشکی ارتش روسیه به تأسیسات صنعتی ترنوپیل (ویدیو)

یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 14:15
https://iswnews.com/?p=94255

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه شب گذشته و صبح امروز مواضع نیروهای اوکراینی در شهرهای ترنوپیل و خارکیف را مورد حمله موشکی قرار داد.

ارتش روسیه شب گذشته و صبح امروز ۲۴ اردیبهشت ماه، به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در شهرهای ترنوپیل و خارکیف حمله کردند.

طبق بیانیه‌ی فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین، روسها در این حمله با استفاده از پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ یا ۱۳۱ در جبهه شرق و موشک‌های کروز کالیبر از زیردریایی‌های مستقر در دریای سیاه و موشک‌های خا ۱۰۱ شلیک شده از بمب افکنهای استراتژیک توپولف ۹۵ در جهت شمال، به اوکراین حمله کردند. اوکراینی‌ها مدعی هستند که پدافند هوایی ارتش در این حمله موفق به انهدام ۱۸ فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ یا ۱۳۱، چهار فروند پهپاد ناشناس، دو فروند پهپاد شناسایی اورلان، سه فروند موشک کروز خا ۱۰۱ و خا ۵۵ شده است.

بر اساس اطلاعات منابع روسی و تصاویر منتشر شده از حملات روسیه، کارخانه تعمیر و مکانیکی راه آهن و یک انبار مهمات و یا سوخت در شهر ترنوپیل مورد اصابت موشک های کروز و منطقه نواباوارسکی شهر خارکیف و شهر زولوچیو توسط موشک‌های بالستیک اسکندر روسیه مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین اطلاعاتی در مورد وقوع انفجار در شهرهای کیف، سامی و خملنیتسکی منتشر شده است، اما تاکنون هیچ تصویر و یا اطلاعاتی درباره حمله موشکی به این شهرها منتشر نشده است و احتمال می‌رود که صدای انفجار در این شهرها مربوط به مقابله پدافند هوایی ارتش اوکراین با موشک‌های روسی بوده باشد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهرهای کیف و اودسا (ویدیو)

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: لحظه اصابت موشک روسی به کارخانه تعمیر و مکانیکی راه آهن اوکراین در شهر ترنوپیل
ویدیو: اطفای حریق در کارخانه تعمیر و مکانیکی راه آهن اوکراین در شهر ترنوپیل
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.