حمله پهپادی ارتش پاکستان به روستایی در شرق افغانستان

پنجشنبه 28 اردیبهشت 1402 - 12:09
https://iswnews.com/?p=94531

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله پهپادی ارتش پاکستان در استان خوست شش نفر از جمله مفتی محمد فاروق، از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان (TTP) کشته و زخمی شدند.

در پی حمله پهپادی ارتش پاکستان در ساعت ۳:۰۰ بامداد در ۲۶ اردیبهشت ماه، به روستای بهرام خیل واقع در شهرستان مندوزی در استان خوست، شش نفر از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) از جمله مفتی محمد فاروق، از فرماندهان این گروه کشته و زخمی شدند.

مفتی محمد فاروق، از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان و از آوارگان منطقه وزیرستان شمالی است. او از هشت سال پیش بدینسو ساکن روستای بهرام خیل در شهرستان مندوزی بوده و اخیراً به سمت امام جماعت مسجد این روستا گماشته شده است. وی همچنین مسئول برنامه‌ریزی چندین حمله مسلحانه علیه مواضع ارتش پاکستان در مناطق مرزی با افغانستان می باشد.

طبق گزارش منابع محلی، در نتیجه حمله پهپاد CH-4 (ساخت چین) ارتش پاکستان به خانه محمد فاروق، دو‌ دختر وی کشته، خودش و همسرش و دو کودک دیگر زخمی شده‌اند.

لازم به ذکر است استان خوست و دیگر استان های شرقی افغانستان میزبان صدها خانواده از اهالی منطقه وزیرستان شمالی و جنوبی پاکستان است که بر اثر درگیری های مسلحانه با نیروهای امنیتی پاکستان آواره و به افغانستان مهاجرت کرده‌اند. همچنین اکثریت این خانواده ها از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) هستند و هر از گاهی هدف حملات پهپادی و توپخانه‌ای ارتش پاکستان قرار می گیرند.

جنگنده‌های ناشناس در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ه.ش نیز محل سکونت آوارگان پاکستانی را در مناطق مندته، امیر سپر، پخی میلی و شکونی در شهرستان سپری استان خوست را هدف حمله قرار دادند که در نتیجه ۴۰ نفر از این آوارگان کشته و زخمی شدند. برخی منابع این حمله را از سوی پاکستان عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: حملات هوایی علیه مواضع طالبان در افغانستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.