نشست بین‌المللی آستانه طی هفته جاری برگزار خواهد شد

شنبه 27 خرداد 1402 - 18:07
https://iswnews.com/?p=96555

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که دور بیستم نشست بین‌المللی آستانه پیرامون موضوع سوریه طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد: دور بیستم نشست بین‌المللی آستانه پیرامون سوریه روزهای ۲۰ و ۲۱ ژوئن (۳۰ و ۳۱ خرداد) برگزار خواهد شد.

طبق اعلام وزارت خارجه قزاقستان، این نشست در آستانه و با حضور هیئت‌های کشورهای ضامن یعنی ترکیه، روسیه، ایران و همچنین نمایندگان دولت و مخالفان سوری برگزار می‌شود. سازمان ملل و کشورهای اردن، لبنان و عراق نیز به عنوان ناظر در این نشست حضور دارند.

قرار است طرف‌های حاضر در این جلسه، تحولات منطقه‌ای در حوزه سوریه، آخرین تحولات میدانی، وضعیت انسانی در سوریه و تامین شرایط مناسب برای بازسازی کشور و بازگشت پناهندگان سوری را بررسی کنند.

شایان ذکر است مذاکرات بین المللی آستانه جهت بررسی مسائل سوریه در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی در پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد و تاکنون نوزده نشست تحت این عنوان برگزار شده است. در آخرین دور این مذاکرات که در تاریخ ۱ و ۲ آذر ماه ۱۴۰۱ در پایتخت قزاقستان برگزار شد، نمایندگان سازمان ملل، ایران، روسیه، ترکیه و سوریه و همچنین کشورهای ناظر شامل لبنان، عراق و اردن در این نشست شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: برگزاری نوزدهمین نشست بین‌المللی آستانه در پایتخت قزاقستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.