فرمانده دست نشانده آمریکا از آب گل آلود ماهی می‌گیرد!

پنجشنبه 15 تیر 1402 - 18:21
https://iswnews.com/?p=97966

فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان سخنرانی در مرکز تحقیقات استراتژیک در شهر حسکه اظهار داشت که یک شانس واقعی برای کُردها جهت به دست آوردن موقعیت سیاسی به رسمیت شناخته شده توسط جامعه بین‌المللی وجود دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ۱۵ تیر ماه طی سخنرانی در مرکز تحقیقات استراتژیک روژاوا (NRLS) در شهر حسکه گفت: امروز تغییراتی در خاورمیانه در حال وقوع است و یک شانس واقعی برای کُردها جهت به دست آوردن موقعیت سیاسی به رسمیت شناخته شده توسط جامعه بین‌المللی وجود دارد. دستاوردهای کردها باید حفظ شود تا به هدف مورد نظر برسند.

عبدی خاطرنشان کرد: پیمان لوزان در آن زمان علیه کردها بود. قدرت‌های وقت توافق کردند که حقوق کردها را طی آن معاهده مستثنی کنند و این وضعیت ۱۰۰ سال ادامه دارد.

فرمانده کل SDF، وضعیت اقلیم کردستان عراق و اداره خودمختار شمال و شرق سوریه را نمونه‌هایی از تلاش کردها برای محافظت از خود دانست و خواستار حفظ دستاوردهای کردها شد. وی همچنین از کردهای ترکیه و ایران خواست از کُردها در سوریه و عراق حمایت کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.