تظاهرات شبانه علیه تحریر الشام ادامه دارد (ویدئو)

پنجشنبه 22 تیر 1402 - 17:40
https://iswnews.com/?p=98509

تظاهرات شبانه مردم در اعتراض به اقدامات هیئت تحریر الشام در مناطق تحت سیطره این گروه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تظاهرات شبانه ساکنان مناطق تحت سیطره مسلحین هیئت تحریر الشام در مناطق الباب، اللطامنه در ریف حماه، اردوگاه‌های دیرحسان، اتارب، اطمه، کللی، کفرتخاریم، السحار، اردوگاه ریف جنوبی حلب، کفره، صوران و اردوگاه‌های غرب اطمه و دیگر مناطق ادامه دارد.

معترضان یکشنبه شب، ۱۸ تیرماه به خیابان‌ها ریخته و علیه هیئت تحریر الشام و جولانی شعار داده و فیلم تظاهرات خود را به وسیله گوشی‌های هوشمند به اشتراک گذاشتند.

این افراد با شعارهای دشمن در مرز و انقلابیون در بند و ای مزدوران پیمان غربی ساقط خواهید شد به خیابان آمده و شعارهایی مانند لااله الا الله الظالم عدو الله سر داده و جولانی را ظالم خواندند. معترضان همچنین شعارهایی در دفاع از فلسطین و جنین سر داده و نسبت به خواست جولانی برای مصالحه و مالیات‌های سنگین هیئت تحریر الشام اعتراض کردند.

لازم به ذکر است که اقدامات چندی پیش عناصر امنیتی تحریر الشام علیه ساکنان مناطق مختلف از جمله تدابیر شدید امنیتی، تعقیب مخالفان و ورود به منازل آنها و اشغال خانه‌ها به ویژه در دیر حسان، مردم این مناطق را به خشم آورد.

برخی فعالان اجتماعی در این مناطق، تحریر الشام را منحرف از اهداف آنچه انقلاب سوریه قلمداد می‌کنند، می‌دانند و نسبت به دستگیری‌ و شکنجه‌ فعالان اجتماعی مناطق خود توسط عناصر امنیتی تحریر الشام اعتراض دارند.

گفتنی است که برخی منابع خبری تظاهرات چندی پیش مناطق ناراضی از ۱۶ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه را ۲۱ تظاهرات و تعداد تظاهرکنندگان را ۱۵۴ نفر و تعداد بازداشت شدگان را ۵۲ نفر دانستند. در این آمار تعداد منازلی که از سوی عناصر امنیتی تحریر الشام مورد تعرض قرار گرفته‌اند نیز ۴۲ خانه تلقی شده بود.

بیشتر بخوانید:
بازداشت ۱۷ غیرنظامی توسط تحریر الشام در ادلب
تظاهرات شبانه ساکنان شمال سوریه علیه مسلحین تحریر الشام

تظاهرات شبانه علیه هیئت تحریر الشام (۱)
تظاهرات شبانه علیه هیئت تحریر الشام (۲)
تظاهرات شبانه علیه هیئت تحریر الشام (۳)
تظاهرات شبانه علیه هیئت تحریر الشام (۴)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.