تحولات فلسطین، ۷ مرداد ۱۴۰۲

شنبه 7 مرداد 1402 - 23:22
https://iswnews.com/?p=99703
نیروهای کتیبه جنین، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی

خالد ملایشه، یکی از فرماندهان بارز کتیبه جنین، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط سرویس‌ امنیتی تشکیلات خودگردان در شهرک جبع در جنوب جنین ربوده شد.

– در ۲۵ تیر ماه، یک جوان مسلح فلسطینی، گروهی از شهرک نشینان اسرائیلی را در ایست بازرسی تقوع در جنوب کرانه باختری مورد هدف قرار دادند که طی این عملیات، دستکم سه اسرائیلی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: عملیات ضد اسرائیلی در جنوب کرانه باختری؛ سه صهیونیست زخمی شدند

– در ۲۸ تیر ماه، پایگاه خبری عبری زبان واللا از فروپاشی یگان‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی و تمرد و نافرمانی نظامی خبر داد و تاکید کرد که هزاران نفر از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در سایه ترس و نگرانی از وقوع جنگ در چندین جبهه نسبت به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو اعلام مخالفت کرده‌اند.
– در ۳۱ تیر ماه، الون بن دیوید، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان معاریو گفت: ضربه‌ای که نتانیاهو به ارتش اسرائیل وارد کرده است، یک دهه طول خواهد کشید تا جبران شود!
– در ۱ مرداد ماه، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کانون مطالعات امنیت داخلی اسرائیل ضمن هشدار نسبت به احتمال فروپاشی ارتش به سبب طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو، اعلام کرد که ما در مسیر تبدیل شدن به یک ارتش ضعیف گام برمی‌داریم و خواستار توقف فوری طرح اصلاحات قضایی هستیم.
– در ۲ مرداد ماه، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی با ۶۴ رای مثبت، به حذف اصل عدم معقولیت رای مثبت دادند. پارلمان رژیم صهیونیستی با تصویب حذف این اصل، در واقع قانون تغییر در بخشی از ساختار قضایی را تایید نهایی کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: پارلمان اسرائیل به حذف اصل عدم معقولیت رای مثبت داد

– در ۳ مرداد ماه، نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر نابلس یورش بردند که طی آن درگیری شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان اسرائیلی به وقوع پیوست. در جریان این درگیری، نظامیان اسرائیلی، یک دستگاه خودرو را به گلوله بستند که طی آن سه تن از نیروهای مقاومت فلسطین به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: شهادت سه فلسطینی در یورش نظامیان اسرائیلی به نابلس (ویدیو)

– در ۳ مرداد ماه، خالد ملایشه، یکی از فرماندهان بارز کتیبه جنین، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین توسط سرویس‌ امنیتی تشکیلات خودگردان در شهرک جبع در جنوب جنین ربوده شد. ملایشه از مدت‌ها قبل تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود.
– شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شماری از کارشناسان و متخصصان بخش انرژی هسته‌ای اسرائیل قصد دارند در اعتراض به اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو استعفا دهند.
– در ۵ مرداد ماه، کتیبه عیاش، وابسته به کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین، ویدیویی از شلیک راکت از جنین به سوی شهرک صهیونیست‌نشین “رام اون” واقع در اطراف جنین منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: شلیک راکت از جنین به سوی شهرک صهیونیست‌نشین (ویدیو)

– طبق اعلام منابع عبری زبان، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، دستکم ۴۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.
– تامیر هایمن، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ارتش اسرائیل وارد نبردی شده (اختلافات داخلی) که قادر به پیروزی در آن نخواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.