به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه انفجار تروریستی در مسجد جامع خانقاه خلیفه صاحب واقع در منطقه ششم شهر کابل بیش از ۱۰۰ نفر شهید و زخمی شدند.

بر اثر وقوع انفجار تروریستی در ۹ اردیبهشت ماه، در مراسم حلقه ذکر در مسجد جامع “خانقاه خلیفه صاحب” در محله قلعه خلیفه واقع در منطقه ششم شهر کابل، ۶۶ نفر شهید و بیش از ۷۶ نفر زخمی شدند.
این انفجار زمانی رخ داد که مردم محله قلعه خلیفه که اکثریت آنها تاجیک تبار و صوفیان اهل سنت هستند، پس از برگزاری نماز جمعه، مراسم حلقه ذکر را آغاز کردند.

بر اساس اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، اکثریت جان باختگان بدون ثبت شدن اسامی آنها در بیمارستان ها به خاک سپرده شده‌اند و آمار حقیقی تلفات مشخص نیست. تلفات انسانی همچنان رو به افزایش است و افراد زیادی در اورژانس بیمارستان استقلال بستری هستند. همچنین به علت تکمیل ظرفیت پذیرش بیمارستان استقلال، تعدادی از مجروحین به نقاط دیگر و منازل انتقال داده شده‌اند.

این انفجار هفتمین حمله‌ی تروریستی در ده روز اخیر در افغانستان می‌باشد که اماکن مذهبی و مردم غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.
به جز حمله تروریستی مسجد جامع سه دکان در مزارشریف، هیچ فرد و یا گروهی تاکنون مسئولیت انفجارهای تروریستی کابل، مزارشریف و قندوز را به عهده نگرفته است. مقامات طالبان نیز که بارها موجودیت داعش در افغانستان را انکار کرده و بر امنیت بالای افغانستان در دوران خود ادعا می‌کردند، تاکنون اظهارنظر و موضع روشنی در این موارد نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:
انفجارهای تروریستی خیابان های مزارشریف را لرزاند + تصاویر
انفجار تروریستی، این بار در مسجد اهل سنت استان قندوز + ویدیو و تصاویر

ویدیو شماره ۱: وضعیت ورودی مسجد جامع خانقاه خلیفه صاحب لحظاتی پس از انفجار!

ویدیو شماره ۲: مسجد جامع خانقاه خلیفه صاحب پس از انفجار!
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.