رژیم صهیونیستی سفیر روسیه را احضار کرد

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 17:41
https://iswnews.com/?p=69407

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از اظهارات وزیر امور خارجه روسیه، سفیر روسیه در اسرائیل به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احضار شد.

روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یک شبکه ایتالیایی اظهار داشت: یهودی بودن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نافی وجود عناصر نازی در اوکراین نیست. من معتقدم که هیتلر خون یهودی داشت و برخی از بدترین یهودی ستیزها، خودشان یهودی هستند.
وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: دولت اوکراین به ابزار نازی‌های افراطی و دولت آمریکا تبدیل شده است.

پس از این سخنان، آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در فلسطین اشغالی به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی احضار شد.
همچنین یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل اظهارات سرگئی لاوروف، در مقایسه زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نازی را اشتباه تاریخی وحشتناک توصیف کرد.

تنش‌ها میان روسیه و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. از ابتدای حمله روسیه به اوکراین، رژیم صهیونیستی اقدامات روسیه را محکوم و به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز رای موافق داد.
چند روز قبل، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از دیدار با وزرای خارجه یونان و قبرس در آتن، مدعی شد که روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است!
علاوه بر این موضع‌گیری‌ها، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال جاری، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در پی درخواست‌های مکرر اوکراین، کلاه و جلیقه ضدگلوله جهت استفاده نیروهای امداد غیرنظامی و کارکنان درمانی به این کشور ارسال خواهد شد.
سفیر روسیه در تل‌آویو در واکنش به خبر ارسال کلاه و جلیقه ضدگلوله به اوکراین توسط اسرائیل اعلام کرد اگر تجهیزات دفاعی به کیف ارسال شود، مسکو پاسخ خواهد داد.

با گذشت مدتی مشخص خواهد شد که تصمیمات و سخنان مقامات روسیه و رژیم صهیونیستی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین چه تاثیری بر روابط دو طرف داشته است.

بیشتر بخوانید:
روسیه: اگر اسرائیل به اوکراین تجهیزات دفاعی بفرستد، پاسخ خواهیم داد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.