ترور سرکردگان جماعت الاحرار پاکستان ناکام ماند

سه شنبه 6 تیر 1402 - 00:13
https://iswnews.com/?p=97274

عاطف مهمند و قاری عمران اورکزی، از فرماندهان ارشد گروه جماعت الاحرار پاکستان توسط افراد ناشناس و با بمب دست ساز در یکی از مناطق مرزی استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان مورد سوءقصد قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر انفجار بمب دست ساز در محل استقرار مسلحین گروه جماعت الاحرار، از همپیمانان تحریک طالبان پاکستان (TTP) در منطقه مرزی خوگیاخیل واقع در شهرستان گوشته در استان ننگرهار، چندین نفر از مسلحین گروه جماعت الاحرار از جمله عاطف مهمند و قاری عمران اورکزی، از فرماندهان ارشد این گروه کشته و یا زخمی شدند. طبق گزارش منابع محلی، وضعیت حال قاری عمران وخیم است اما وضعیت جراحت عاطف مهمند سطحی اعلام شده است.

گروه جماعت الاحرار، از همپیمانان و شاخه های انشعابی تحریک طالبان پاکستان (TTP) است که در شهرستان های مومند دره و گوشته در استان ننگرهار و همچنین بخش های از استان کنر واقع در شرق افغانستان چندین پایگاه دارد. پس از ترور عمر خالد خراسانی، سرکرده جماعت الاحرار در ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ توسط آمریکاییها، این احتمال نیز مطرح شد که تحریک طالبان مجری ترور وی بوده است. از این رو، این احتمال مجددا درباره دو فرمانده ارشد جماعت الاحرار نیز مطرح شده است و برخی منابع تحریک طالبان را عامل ترور قاری عمران و عاطف مهمند عنوان کرده اند.

بیشتر بخوانید: تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.