تحولات عراق، ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

سه شنبه 28 شهریور 1402 - 17:33
https://iswnews.com/?p=103615

فرماندهی عملیات مشترک عراق از انهدام یک مخفیگاه متعلق به گروه تروریستی داعش توسط جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش عراق در منطقه عملیاتی کرکوک خبر داد.

۱- بغداد:
دستگاه اطلاعات ملی عراق از انهدام یک باند تروریستی خطرناک در بغداد و بازداشت اعضای آن خبر داد. اعضای این تیم که از عناصر گروه تروریستی داعش بودند، قصد انجام عملیات انتحاری در مواکب حسینی، مراکز پلیس و ایست بازرسی‌ها و بازارها در بغداد را داشتند.

۲- سلیمانیه:
در ۲۷ شهریور ماه، یک فروند پهپاد متعلق به ترکیه، فرودگاه عربت واقع در سلیمانیه را مورد هدف قرار داد که طی این حمله دستکم سه تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: سه کشته در حمله پهپادی ترکیه به سلیمانیه عراق

۳- الانبار:
سران عشایر و فرماندهان سازمان حشد الشعبی در استان الانبار عراق اعلام کردند که این استان حاضر به پذیرش گروه‌های مسلح ضد ایرانی نیست.

بیشتر بخوانید:‌ مخالفت مقامات محلی استان الانبار با انتقال گروه‌های مسلح ضد انقلاب به این استان

۴- کرکوک:
فرماندهی عملیات مشترک عراق از انهدام یک مخفیگاه متعلق به گروه تروریستی داعش توسط جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش عراق در منطقه عملیاتی کرکوک خبر داد.

۵- دادگاه جنایی مرکزی الرصافه حکم اعدام عامل انفجار سال ۲۰۲۲ در التاجی (شمال بغداد) که در مسیر حرکت زائران سامرا روی داد را صادر کرد. طبق اعلام شورای عالی قضایی عراق، عامل انفجار که از اعضای گروه تروریستی داعش بود، پس از این حادثه اقدام به تصویربرداری کرد.

۶- امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به توافق ایران و عراق برای خلع سلاح و اخراج تروریست‌ها از اقلیم کردستان، گفت: ما هیچ تمدیدی نداریم، در موقع خود براساس توافقی که کردیم اقدام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: وزیر دفاع ایران: توافق با عراق برای اخراج تروریست‌ها تمدید نمی‌شود

۷- یک منبع آگاه در دولت اقلیم کردستان عراق در گفتگو با رسانه دویچه وله مدعی شد که حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) پس از سه دهه مقر اصلی خود در کویسنجق معروف به “قلعه دمکرات” را ترک کردە است.

بیشتر بخوانید: حدکا مقر اصلی خود در غرب عراق را تخلیه کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.