آخرین اخبار از جبهات نوار غزه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

یکشنبه 27 اسفند 1402 - 17:02
https://iswnews.com/?p=115609

در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به شهرک دیرالبلح در مرکز نوار غزه، ۱۲ فلسطینی غیرنظامی از جمله سه کودک شهید شده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

۱- رسانه های محلی از ورود اولین کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه شامل ۱۳ کامیون آرد به مناطق شمالی نوار غزه خبر دادند. آخرین محموله حدود ۴ ماه پیش وارد این مناطق شده بود.

۲- هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۲۵ فلسطینی از جمله یک کودک، یک مجروح و یک زن را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده است.

۳- گردان های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در خبر کوتاهی اعلام کرد، یک پهپاد شناسایی ارتش اسرائیل از نوع اسکای لارک را در شرق شهر غزه سرنگون کرده است.

۴- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی: اگر جنگ را قبل از رسیدن به تمام اهداف آن متوقف کنیم، به این معنی است که اسرائیل در جنگ شکست خورده است و ما اجازه نخواهیم داد که چنین چیزی رخ بدهد. ما عملیات را در رفح آغاز خواهیم کرد و تسلیم فشارها برای توقف جنگ نمی شویم.

۵- در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به شهرک دیرالبلح در مرکز نوار غزه، ۱۲ فلسطینی غیرنظامی از جمله سه کودک شهید شده و تعدادی دیگر زخمی شدند.

۶- ارتش اسرائیل با انتشار ویدیویی مدعی شد که بزرگترین تونل را در شمال نوار غزه کشف و تخریب کرده است. طول این تونل بیش از ۲.۵ کیلومتر است و در جهت شمال و جنوب ساخته شده است.

۷- توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق القراره و الزنه در حومه ی شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را مورد حمله قرار داد.

۸- جنگنده‌های اسرائیلی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه و مناطق غربی شهر غزه را بمباران کردند.

۹- اسامه حمدان از رهبران حماس: «حماس در جریان مذاکرات خواستار توقف جنگ، بازگشت آوارگان، امدادرسانی و آغاز بازسازی غزه شده است. ما همچنان منتظر پاسخ رژیم اشغالگر و دولت آمریکا به عنوان حامی این رژیم در جنگ علیه غزه هستیم. طرح پیشنهادی اخیر حماس برای آتش‌بس کاملا واقع‌بینانه است به گونه‌ای که دشمن نمی‌تواند آن را رد کند. در این طرح جزئیات مشخصی را در رابطه با قضیه اسرا و خروج نیروهای اشغالگر از غزه ارائه دادیم.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.