اردوغان: “عملیات نظامی در شرق فرات انجام خواهد شد.”

دوشنبه 14 مرداد 1398 - 15:18
https://iswnews.com/?p=20647

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی جدید در خصوص شمال سوریه عنوان کرد که ترکیه تصمیم خود برای حمله به شرق فرات را گرفته است و این موضوع به اطلاع روسیه و آمریکا رسیده است.

در عملیات های قبلی ترکیه در شمال سوریه موسوم به سپر فرات و شاخه زیتون، بیشتر مسلحین تحت امر ترکیه از منطقه ادلب به شمال سوریه منتقل شدند و حضور پر رنگی در عملیات ارتش ترکیه علیه YPG و SDF داشتند. موضوعی که باعث اعتراضات شدید سایر مسلحین ادلب و جبهه النصره علیه مسلحین ترکیه و کشور ترکیه شد.
در عملیات های مذکور و با خالی شدن منطقه ی ادلب از مسلحین ترکیه، سایر مسلحین در موضع ضعف قرار گرفتند.
در صورت آغاز عملیات جدید ترکیه در شرق فرات، جبهه النصره(تحریرالشام) و متحدانش بیم آن را دارند که در نبود نیروهای ترکیه در منطقه ادلب، ارتش سوریه از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و مناطق بیشتری را از عمق جنوبی ادلب آزاد کنند.
 
همچنین شایان ذکر است، رهبر جبهه النصره یعنی ابومحمد الجولانی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که این گروه و متحدانش سلاح های سنگین و نیروهای خود را از منطقه عاری از سلاح عقب نخواهند کشید.
این موضوع نقض کننده ی شرط سوریه برای ادامه آتش بس در منطقه ادلب است؛ زیرا سوریه و روسیه اعلام کرده بودند در صورتی که مسلحین از منطقه عاری از سلاح عقب نشینی نکنند، عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی منطقه از دست مسلحین مجددا آغاز خواهد شد.

با این اوصاف ادامه عملیات در منطقه ادلب اجتناب ناپذیر است و اگر ترکیه نیز عملیات خود را آغاز کنند، جبهه النصره با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد…

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس دوشنبه, ۱۴ مرداد, ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

    برام جالبه شهر بورسا را با چه بهانه ای آنقدر محاصره کردند تا موجود زنده ای در آن باقی نماند؟کنستانتین پل را به چه بهانه ای اشغال کردند؟اسمیرنا را چرا با مردمش آتش زدند؟

    پاسخ
  2. میثم دوشنبه, ۱۴ مرداد, ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱

    کرد ها هرگز گویا نمیخواهند یاد بگیرند مشکلاتشان با حکومت ها را حل کنند و دنبال تجزیه طلبی و امثالش نروند.
    باز هم بین یک دوراهی شکست خودشان و در سطح بالاتر منطقه یا باید به اجانب متجاوز امتیاز بیشتر بدهند و نوکری بیشتر کنند تا شاید از دست ترکیه در امان بمانند یا باید بجنگند و هزاران نفر را به کشتن بدهند و درر نهایت بق معمول فرار کنند و جاشون رو ب متجاوز دیگر بدهند.

    پاسخ
    1. ناشناس سه شنبه, ۱۵ مرداد, ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵

      سرنوشت مردم سرزمینهای جدا شده از مام میهن، ایران همین است تا وقتیکه دوباره به یکدیگر بپیوندیم.از تاجیک و تالش و بلوچ بگیر تا کرد و زازا.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.