شعله ور شدن اعتراضات در لبنان + ویدیو

یکشنبه 19 مرداد 1399 - 01:47
https://iswnews.com/?p=34278

پس از ماجرای انفجار سهمگین در بندر بیروت و خرابی های گسترده در این شهر، بار دیگر جریان های مشخص با خط دهی جدید و سواستفاده از وضعیت بحرانی شهر بیروت موج جدیدی از اعتراضات و آشوب خیابانی را در این کشور آغاز کردند.

موج جدید اعتراضات در بیروت لبنان درحالی آغاز شده است که این شهر هنوز پس از گذشت ۴ روز در شوک انفجار و تبعات آن قرار دارد و نهادهای امنیتی در حال تحقیقات و جمع بندی مستندات جهت ارائه گزارش چرایی این حادثه اسفناک هستند. اما جریان های هرج و مرج طلب حتی به تراژدی انفجار بیروت نیز رحم نکردند و با سواری بروی موج مطالبات مردمی، فاز جدیدی از تحولات خطرناک را در لبنان آغاز کرده اند.

امروز در جریان این اعتراضات، ساختمانهای دولتی از جمله ساختمان وزارت انرژی، اقتصاد توسط معترضین به آتش کشیده شد و ساختمان وزارت خارجه نیز به تصرف معترضین درآمد.
همچنین یک نفر از نیروهای امنیتی به ضرب گلوله مسلحین ناشناس جان باخته است. بر اساس اطلاعات منابع لبنانی در جریان اعتراضات دو روز اخیر ۲۳۸ نفر از معترضین مجروح شده اند.

از سوی دیگر “حسان دیاب” نخست وزیر لبنان پس از اتفاقات چند روز اخیر در آخرین اظهارنظر خود از برگزاری انتخابات زود هنگام سخن گفت.
وی گفت: “تنها با انتخابات زودرس پارلمان می توان از بحران ساختاری خارج شد. تا دو ماه دیگر مسئولیت دولت را برعهده خواهم داشت و طی این مدت جریان‌های سیاسی برای خروج از بحران اخیر باید به توافق برسند.”
حسن دیاب در مورد انفجار بیروت عنوان کرد: “عاملان و مسئولان حادثه انفجار بیروت محاکمه و مجازات خواهند شد. فساد و سوء مدیریت، لبنان را به فاجعه بندر بیروت رساند؛ لبنان با فاجعه ای بزرگتر از توانمندی خود روبروست.”


تظاهرات گسترده در بیروت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس یکشنبه, ۱۹ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

    درود بر معترضین انقلابی لبنانی که از شدت فساد و ناکارامدی دولتهاشون به تنگ اومدن….

    پاسخ
  2. علی اس اس پنجشنبه, ۲۳ مرداد, ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

    عجب نمیدونستم از عوامل دشمن هم اینجا حضور دارن اخرین باری که این حرف معترضین انقلابی شنیدم از دهن اونور ابی ها بود که اشوب گر میگفت انقلابی معترض این حرف ها معلوم میشه از کجا سر چشمه میگیره هر وقت رسانه ی خارجی گفت معترضین من به این حرفشون شک دارم من نه رسانه این ور رو قبول دارم نه اونور اب رو چون هر دو طرف خوب نشون دادن سیاست راست گویی رو

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.