به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ تعدادی از مردم لبنان، در اعتراض به افزایش قیمت دلار در این کشور و عدم پیشرفت در تشکیل کابینه، مسیرهای منتهی به مرکز شهر و فرودگاه بیروت را با آتش زدن لاستیک خودروها مسدود کردند.

لبنان از چند ماه گذشته تاکنون شاهد اعتراض بخشی از مردم این کشور بوده که به دلیل کاهش ارزش لیره (واحد پولی این کشور)، کاهش شدید ذخایر ارزی، افزایش بیکاری و فقر شکل گرفته است و پس از انفجار مهیب در بندر بیروت که باعث جان باختن بیش از ۱۶۰ تن گردید، مردم خواستار استعفای دولت شدند.
پس از استعفای “سعد حریری”، نخست وزیر سابق لبنان و اعضای کابینه‌ی وی، “حسن دیاب” به مقام نخست وزیری برگزیده شد و دولت جدیدی را تشکیل داد. اما پس از مدتی “حسن دیاب” نیز برای تقدیم استعفانامه‌ی خود به “میشل عون” رئیس جمهور لبنان، در کاخ ریاست جمهوری حاضر شد.
بدین ترتیب در کمتر از ۱۰ ماه، دو نخست وزیر و کابینه‌ی دولت لبنان، به دلیل فشارها و اعتراضات، استعفا داده‌اند. پس از استعفای حسن دیاب، میشل عون از وی خواست تا تشکیل کابینه بعدی بر سر کار بماند و پس از چندی “سعد الحریری” را به معرفی افرادی برای کابینه دولت مامور کرد . با اینکه “سعد الحریری” افرادی را برای مسئولیت‌های مختلف معرفی کرده است، اما بخاطر اختلافات میان احزاب سیاسی در لبنان، تشکیل کابینه به بن بست خورده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. جمعه, ۱۵ اسفند, ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

    سلام.ظاهرا با اومدن بایدن،موج جدیدی از اعتراضات داره شکل میگیره! قبلا افزایش نرخ دلار مربوط به ایران بود،بعدش به سوریه رسید،بعد به یمن،حالا هم لبنان!
    دولت بعدی،اگر دلار رو از چرخه اقتصادی ما حذف کنه،کمک بزرگی به ما و مردم منطقه کرده! اخه ما چه اقتصادی با امریکا و اروپا داریم! که نیاز به دلار داریم! حداقل با کشورهای دوست،با پول خودشون و خودمون مبادله کنیم،تا ارزش پول ملی ها حفظ بشه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.