به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” دواعش حاضر در شهر رقه آخرین نفس های خود را در پایتخت خلافت میکشند و لحظه اعلام رسمی آزادی شهر رقه نزدیک است .

از دو روز گذشته منابع میدانی و اخبار غیر رسمی از آزادسازی شهر رقه سخن میگویند. این اتفاق در پی مذاکرات بین دواعش حاضر در شهر رقه و SDF گرفته شد و در این تصمیم داعش موافقت کرد که باقیمانده ی نیروهای خود را با تضمین حفظ سلامت با اتوبوس از شهر رقه خارج کند و در عوض کنترل محلات باقیمانده در شهر رقه را به نیروهای تحت حمایت آمریکا واگذار کند.

پس از محاصره داعش در شهر رقه؛ نبردها وارد فاز فرسایشی شد و با طولانی شدن نبردهای شهری و عدم توانایی SDF در اتمام کار داعش با وجود گذشت چندین ماه از محاصره ی داعش در داخل شهر؛ خسارت های شدید به شهر رقه وارد آمد که تصاویر هوایی گویای این واقعیت است.

در حال حاضر اکثر دواعش تسلیم شده اند اما عده ای از آنها که از خروج امتناع میکنند همچنان در مناطقی مانند بیمارستان ملی ، ورزشگاه و میدان النعیم مقاومت میکنند که عملیات پاکسازی این ۳ منطقه همچنان در داخل شهر رقه ادامه دارد.

بنابراین به زودی شاهد اعلام رسمی خبر پاکسازی شهر رقه خواهیم بود ..

 

اما نکته ای که در اینجا جالب و دارای اهمیت است؛ مقایسه وضع موجود و خروج داعش از رقه با وضعیت خروج داعش از مرز لبنان است.

در اوائل شهریور ماه سال جاری و در هنگام معامله خروج داعش از مرزهای لبنان، برت مک گورک نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در مبارزه با داعش در پیامی از عملیات خروج داعش از مرزهای لبنان بشدت انتقاد کرد و این کار را یک اشتباه خواند در صورتی که در همان خبر نیز به گذشته سیاه آمریکا و متحدانش در این ضمینه اشاره کردیم و پوچ بودن ادعای آمریکا با مثالهای فراوان اثبات شد .

متن کامل خبر : اعتراض نماینده ترامپ به گذرگاه امن حزب الله به داعش و بررسی پیشینه آمریکا و نیروهای متحدش در این زمینه

 

اما اینبار با گذشت فقط دو ماه از اعتراض آمریکا به این حرکت محور مقاومت، دقیقا همان سناریو اما اینبار برای آمریکا و متحدانش و با تایید آمریکا در حال اجراست و اکنون دواعش با اتوبوس های ایمن در حال خروج از شهر رقه هستند و این هم اثبات یکی دیگر از استانداردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با مسائل منطقه ای و قول و قرارهایش میباشد.


برت مک گورک نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا که در اعتراض به خروج دواعش از مرز لبنان از طریق گذرگاه امن حزب الله معترض بود، به جای پرداختن به این موضوع ترجیح داده به ۷۵ حمله هوایی ائتلاف آمریکا به رقه در ۴۸ ساعت اشاره کند.
متن بیانیه نیروهای مشترک تحت کنترل آمریکا در مورد خروج تروریستهای داعش از شهر رقه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. ناشناس شنبه, ۲۲ مهر, ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

    سلام و خدا قوت.
    در اخبار خارجی مثل بی بی سی و … گفته میشه توافق بین اکراد و داعش و اسمی از نیروهای دمکراتیک به میان نمیاد که اعراب هم در آون سهمی دارند.

    پاسخ
    1. ناشناس یکشنبه, ۲۳ مهر, ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳

      اون دموکراتیک هم همشن کرد هستند و اون اعراب هم یک مشت مزدور هستند که برا آمریکا می جنگند و همشون نیروهای امپریالیسم هستند که ما نابودشون خواهیم کرد!

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.