شهادت ۱۱عراقی توسط داعش

چهارشنبه 5 آبان 1400 - 02:11
https://iswnews.com/?p=56461

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ در حمله عوامل داعش به یک روستا در استان دیالی ۱۱ تن از غیرنظامیان عراقی به شهادت رسیدند.

شامگاه سه‌شنبه (۴ آبان) عوامل داعش با یورش به روستای الرشاد در المقدادیه واقع در استان دیالی، غیرنظامیان ساکن این منطقه را هدف قرار دادند که طی این حمله ۱۱ غیرنظامی عراقی شهید و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. با توجه به وضعیت مجروحین، احتمال افزایش آمار شهدا وجود دارد.

برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این منطقه در کنترل عملیاتی حشدالشعبی بوده و نیروهای این سازمان در الرشاد مستقر بوده‌اند اما سازمان حشدالشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این منطقه تحت مدیریت عملیاتی حشدالشعبی نبوده است اما پس از این حادثه، نیروهای کمکی از سوی فرماندهی عملیات حشدالشعبی در استان دیالی به محل وقوع جنایت اعزام شدند.
همچنین سازمان حشدالشعبی از آمادگی خود برای تامین امنیت روستای الرشاد در صورت درخواست ستاد عملیات مشترک خبر داد.

در همین ارتباط، یک منبع میدانی در گفتگو با “تحولات جهان اسلام” اعلام کرد: پس از حمله داعش به روستای الرشاد، نیروهای تیپ ۱۲ حشدالشعبی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد مستقر شدند.

این حمله در حالی رخ داده است که با توجه به افزایش فعالیت هسته‌های مخفی داعش، عملیات‌های پاکسازی و تعقیب عوامل داعش توسط نیروهای عراقی اعم از حشدالشعبی، ارتش و پلیس عراق در استان‌ها و مناطق مختلف عراق بصورت هفتگی صورت می‌گیرد. با این وجود، نبرد با تروریست‌های داعش نیازمند تغییر نقشه‌ها و اجرای طرح‌ها و تاکتیک های نظامی مناسب است تا از بروز جنایات مشابه جلوگیری شود.

اسامی شهدای این حمله تروریستی به شرح ذیل می‌باشد:
۱-علی عادل متعب
۲- حسین محمود جواد
۳-علی فرحان متعب
۴- محمد حسین محمود
۵-رسول لطیف حسن
۶-سجاد فرحان متعب
٧-علی حیدر لطیف
٨-علی بلاسم ابرهیم
٩-حسین شکر محمود
۱۰-رضا شکر محمود
۱۱-حسین حیدر لطیف

تکمیلی:

گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی به روستای الرشاد واقع در استان دیالی را بر عهده گرفت.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.