به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ شامگاه پنجشنبه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید در خصوص آخرین تحولات لبنان و منطقه به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: شهید، جایگاه والایی در فرهنگ ما دارد. به شهدا احترام می‌گذاریم و این مسئله به دلی ایمان ما است چون خداوند، شهدا را بزرگ و والا شمرده است. حزب‌الله روز شهید را انتخاب کرد تا روزی برای همه شهدا باشد. امروز، سالروز همه شهداست به همین دلیل هر خانواده شهید در حزب الله این روز را روز شهید خود می‌داند.

نصرالله با اشاره به سالروز شهادت شهید “احمد قصیر” گفت: ما شهدا را یک ثروت معنوی و عاطفی برای خود می‌دانیم و به شهدا عشق می‌ورزیم. امیدواریم عملیاتی بزرگ‌تر از آنچه شهید قصیر انجام داد، در آینده صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش شهدا در شکست طرح‌های تروریستی آمریکا در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت گفت: طی روزها و هفته‌های اخیر اخباری درباره ارتباط مقامات عرب با بشار اسد منتشر شد. این موضوع به معنای پذیرش پیروزی سوریه توسط کشورهای عربی است. این یعنی اعراب به پروژه‌ای که صدها میلیارد دلار برای آن هزینه کردند، اعتراف نمودند.

سیدحسن اظهار داشت: به برکت خون پاک شهدا از جنگ داخلی در لبنان جلوگیری کردیم. ما به تنش اخیری که عربستان به وجود آورده است، اهمیت نمی‌دهیم. عربستان خود را به عنوان دوست لبنان می‌داند اما با حزب الله دشمن می‌باشد و این مسئله اهمیتی ندارد.

دبیرکل حزب الله خطاب به مقامات سعودی گفت: اگر با حزب الله مشکل دارید، چرا سفیر لبنان را از عربستان اخراج می‌کنید؟ سوریه را مشاهده کنید. طی شانزده سال سیاستمداران لبنان با سوریه چه رفتاری کردند؟ اما سوری‌ها با پهلوگیری کشتی‌های حامل نفت ایران موافقت کردند. ما خواستار احیای روابط، افزایش همکاری و هماهنگی با سوریه در زمینه کشاورزی، صنعتی و تجاری هستیم.
مثال دیگر، جمهوری اسلامی ایران. چه حرف‌هایی در لبنان علیه ایران بیان شد! اما جمهوری اسلامی همیشه اعلام کرده که دست مساعدت برای لبنان گشوده است. با وجود همه‌ی تهمت‌ها، ایران نه سفیرش را از لبنان فراخوانده و نه سفیر لبنان را از تهران اخراج کردند!

سیدحسن تاکید کرد: آیا شده که ایران بر ملت لبنان منت بگذارد و اعلام کند: سال ۱۹۸۲ میلادی اسرائیل در حال اشغال تمام خاک لبنان بود، ایران بود که حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام داد و اگر ایران نبود، لبنان اکنون تحت اشغال صهیونیست‌ها بود! آیا مقامات ایرانی چنین سخنی گفته‌اند یا مانند این‌ها؟ منت گذاشته‌اند؟ به هیچ وجه. بلکه به ما می‌گویند اگر برق می‌خواهید ما برای شما نیروگاه می‌سازیم یا از ما با لیره‌ی لبنان بنزین و مازوت و گازوئیل و نفت بخرید.

نصرالله با اشاره به تحولات یمن گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که سقوط مأرب، شکست سختی برای عربستان است. عربستان در هفت سال گذشته، میلیاردها دلار هزینه کرده است. اگر کسی فکر می‌کند که حزب‌الله جنگ یمن را مدیریت و هدایت می‌کند در توهم مطلق است.
تمام این رخدادها کار خود یمنی‌ها و معجزه خداوند است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.