انصارالله کشتی اماراتی را در دریای سرخ توقیف کرد

دوشنبه 13 دی 1400 - 12:05
https://iswnews.com/?p=60311

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ انصارالله یک کشتی باری متعلق به امارات را در دریای سرخ توقیف کرد.

براساس اظهارات سرتیپ “ترکی المالکی” سخنگوی ائتلاف سعودی این کشتی باری “روابی” نام دارد و با پرچم امارات متحده عربی در حال انتقال تجهیزات پزشکی و بهداشتی از جزیره سقطری به سمت بندر جیزان بوده است.

صبح امروز نیز هیات عملیات تجارت دریایی بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای از حمله به یک کشتی در سواحل بندر الحدیده خبر داده بود.

ساعاتی پس از این حادثه، سرتیپ “یحیی سریع” سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای توقیف کشتی اماراتی را تایید کرد و از ارائه جزئیات بیشتر در ساعات آتی خبر داد.

این اقدام انصارالله در حالی صورت می‌گیرد که بیش از سیزده کشتی حامل سوخت، تجهیزات پزشکی و… به مقصد یمن که دارای مجوز سازمان ملل متحد نیز هستند، توسط ائتلاف سعودی توقیف شده است.

همچنین این عملیات، اولین عملیات نیروی دریایی انصارالله در توقیف یک کشتی باری نظامی در دریای سرخ است. این کشتی حامل خودروهای نظامی، زرهی و سایر تجهیزاتی بوده است که در جنگ یمن استفاده می‌شود. تصاویر و ویدیوهای انصارالله از این کشتی، ادعاهای نادرست عربستان و امارات در خصوص تجاری بودن کشتی و حمل تجهیزات پزشکی را رد می‌کند.
طبق بیانیه‌ی نیروهای مسلح یمن این کشتی اماراتی هفته‌هاست که زیر نظارت نیروهای اطلاعاتی یمن قرار داشته و در آب‌های سرزمینی یمن فعالیت‌های خصمانه‌ای را انجام داده است.

ویدیوی هوایی از کشتی اماراتی در سواحل بندر الحدیده
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. .. سه شنبه, ۱۴ دی, ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲

    کار بزرگ و ارزشمندی بود.یک حرکت بسیار عالی از انصارالله و مردم یمن،بعد از سالها از گرفتن کشتی ها یمنی توسط غربی ها. و البته به نظرم با توجه به حرف های که چند روز پیش،در رسانه ها می گفتن،مشخصه که انصارالله به زودی،میخواد چیزهای جدید در عرصه دریا معرفی کنه،که احتمالا موشک و قایق ها پیشرفته بشه(اینکه با کمک قایق ها جنگی این کشتی رو گرفتن درست،ولی فکر میکنم،یه احتمال ضعیف هم وجود داره،که در ساحل موشک ها ساحل به دریا هم،پشتیبانی کرده و اماده بوده!).انشالله که هرچه زودتر محاصره ظالمانه دریایی یمن شکسته بشه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.