به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ انصارالله با چند فروند پهپاد، فرودگاه بین المللی ابوظبی و منطقه صنعتی المصفح در شهر ابوظبی را مورد هدف قرار داد.

براساس اعلام پلیس ابوظبی، سه تانکر حامل مواد نفتی در منطقه المصفح دچار آتش سوزی شده است که در پی آن سه نفر از جمله یک تبعه پاکستانی و دو تبعه هندی کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند. همچنین آتش سوزی گسترده در محوطه جدید فرودگاه بین المللی ابوظبی گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از منابع محلی در امارات، این حمله با چند فروند پهپاد انتحاری علیه فرودگاه ابوظبی و منطقه مهم المصفح انجام گرفته است.

مصفح یکی از مهمترین مناطق اقتصادی امارات متحده عربی است و با وجود کارخانه ها و بندرهای متعدد به عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی امارات شناخته می‌شود و به لحاظ اقتصادی نقش مهمی در جایگاه شهر ابوظبی دارد.

با توجه به پیشینه‌ی حملات انصارالله به امارات، به احتمال زیاد در این حمله از پهپادهای صماد ۳ و یا وعید استفاده شده است. لازم به ذکر است که فاصله مواضع انصارالله تا امارات به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و تنها این پهپادها قابلیت پرواز و عملیات در فرودگاه ابوظبی را دارا هستند.

بیشتر بخوانید: یمن نیروهای مسلح یمن جزئیات “عملیات طوفان یمن” علیه امارات را اعلام کرد

ائتلاف سعودی نیز مدعی رصد پرواز پهپادهای انصارالله از فرودگاه صنعاء به سمت خاک امارات شده است. ائتلاف با این ادعا سعی در توجیه محاصره هوایی اعمال شده بر فرودگاه صنعاء را دارد. از این رو، احتمال حملات هوایی ائتلاف به صنعاء در ساعات آتی وجود دارد.

عملیات انصارالله در خاک امارات، در حالی صورت می‌گیرد که این کشور پشتیبانی و تجهیز نیروهای العمالقه در عملیات نظامی در استان شبوه و جنوب مارب را به عهده داشته است. در واقع عملیات اخیر ائتلاف در یمن که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان ساکن در استان‌های شبوه و مارب شده است، به سفارش شیوخ امارات انجام گرفته است. بنابراین اقدام به موقع انصارالله در توقیف کشتی امارات و عملیات پهپادی امروز به ابوظبی پاسخی مشروع به جنگ افروزی امارات محسوب می‌شود.

همچنین این حمله حاوی پیامی مهم به شیوخ امارات است: اگر به تجاوز و حملات خود به یمن در استان شبوه و مارب ادامه دهید، ابوظبی دیگر مکان امنی برای تجارت بین المللی نخواهد بود!

بیشتر بخوانید:
حمله پهپاد انصارالله به فرودگاه ابوظبی
دانش نظامی: پهپاد شناسایی و انتحاری صماد ۳

ویدیوی منتسب به حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه ابوظبی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir دوشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

    خدا رو شکر…خدا رزمندگان یمن رو در نبرد حق علیه باطل یاری کنه…لعنت خدا بر ائتلاف سعودی اسرائیلی

    پاسخ
  2. محمد دوشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

    حقشونه
    #شیوخ_مفت_خور

    پاسخ
  3. کامرانی دوشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶

    حملات پهپادی انصار الله به امارات اقدامی بود که باعث شد امارات حد خودش در منطقه رو بدونه

    پاسخ
  4. امیرحسین دوشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

    فکر کنم کم کم باید حرفمو پس بگیرم که گفتم ابتکار عمل دست ائتلاف سعودیه ?
    انصارالله با حمله به مرکز دشمنی و نه فقط مزدورانشون می تونه معادلات رو عوض کنه

    پاسخ
  5. وافن اس اس دوشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

    عجبی بالاخره امارات هم مورد حمله قرار بگیره. سالها به این اماراتی ها فرصت داده شد ولی بالاخره مجبور به حمله شدیم.

    پاسخ
  6. پری سه شنبه, ۲۸ دی, ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

    البته به نظر می‌آد روش حمله چنان که در نقشه کشیدید نباشه. اولاً که به اهداف متحرک زدن که با توجه به این که از پیش‌تعیین‌شده نبودن و تانکر نفت بودن، یعنی تا لحظه‌ی برخورد هدایت می‌شدن؛ ثانیاً با توجه به موقعیت جغرافیایی حمله در نزدیکی فرودگاه ابوظبی و حملات قبلی که انصارالله در سال‌های گذشته به امارات کرده بود و همه در فرودگاه و اطرافش بودن، چه دوبی، چه ابوظبی، به نظر میاد که در واقع کسی حاضر در فرودگاه و احتمالاً سوار بر هواپیمایی در حال خروج از فرودگاه پهپادی با برد کوتاه رو از همون فرودگاه بلند کرده و به هدف ایذایی مناسبی در همان نزدیکی زده که سامانه‌های راداری و ضدموشکی و ضدپهپادی نتونن جلوشو بگیرن. با توجه به این که پس از این حمله درجا هواپیمایی امارات هم پرواز به مدینه رو تا دو ماه بعد ممنوع کرده، می‌شه حدس زد که خودشونم به همین ارزیابی رسیدن.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.