به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه‌ی عملیات انصارالله در شمال استان حجه، مناطقی به مساحت ۲۶ کیلومتر مربع در مدیریت‌های عبس و حیران از سیطره ائتلاف سعودی آزاد شد.

در ادامه‌ی درگیری‌های انصارالله و ائتلاف سعودی در شمال استان حجه، روستاهای الظهر، العکاشیه، النقرمه، جرب المهجم، المعطف، المنجوره، بنی کینه شرقی، الفندق، البیضاء و الشبکه از سیطره ائتلاف سعودی آزاد شد. مساحت این مناطق آزاد شده ۲۶ کیلومتر مربع عنوان شده است.
طبق اظهارات رسانه‌های انصارالله، در این عملیات بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله نیروهای منصورهادی و مزدوران سودانی کشته و زخمی شده‌اند.

این عملیات را می‌توان بخش دوم عملیات اخیر انصارالله در شمال استان حجه دانست. در واقع پیشروی انصارالله پس از شکست محاصره شهرک حرض، در دو محور دنبال شد: ۱- محور غربی مدیریت حرض ۲- محور شمالی مدیریت عبس. پاکسازی این مناطق همچنان در دستور کار انصارالله قرار دارد و ائتلاف سعودی با بمباران سنگین مواضع انصارالله سعی در توقف حملات آنها را دارد.

بیشتر بخوانید:
عملیات انصارالله در غرب مدیریت حرض + نقشه میدانی
چرا عملیات ائتلاف سعودی در حرض شکست خورد؟
آخرین اخبار از جبهه شمال حجه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس پنجشنبه, ۲۶ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱

    ضمن تبریک بابت پیشروی مجدد، دو تا از عکس ها خیلی تاثیر گذار هستند که گفتم در اینجا عنوان کنم‌؛ یکی نبرد یک جانباز یمنی اون هم در خط مقدم هست که دست خودش رو از دست داده? و دیگری دادن آبمیوه و خوراکی به اسیر سودانی هست که مرام و فرهنگ ایرانی-اسلامی رو به رخ غربی ها می کشه.

    پاسخ
  2. محمد(ل ن ) پنجشنبه, ۲۶ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

    ماشاء الله
    چند تا سرباز بفرستین به فرماندهان روس آموزش بدن چطور بدون نیروی هوایی و تسلیحات آنچنانی در میدان نبرد حتی شده با تفنگ، بدون کلاه و پوتین و جلیقه و نیروی هوایی جنگید و پیروز شد.
    همراه سربازان روحانی هم بفرستین که از شجاعت ۷۲ تن در مقابل لشکر چند هزار نفری چطور تا آخرین نفر و آخرین قطره خون مقاومت کردند.

    پاسخ
  3. عبدالله پنجشنبه, ۲۶ اسفند, ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

    با سلام و احترام.
    با توجه به عملیات های صورت گرفته در این چند روز در استان حجه و آزاد سازی مناطق جدید؛ متاسفانه بین خبرهای شما و نقشه آنلاین همخوانی وجود ندارد.

    پاسخ
  4. علی جمعه, ۲۷ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

    با سلام و خدا قوت بر تیم تحولات جهان اسلام میخواستم بگم نقشه آنلاین بخش حجه پیشروی هارو بروز نکردید آیا این پیشروی ها تثبیت نشده؟

    پاسخ
  5. عبدالله چهارشنبه, ۳ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶

    در جایی خوانده بودم که نیروی مقاومت یمنی در وادی عبیده کوه راهبردی لعیرف را بازپس گرفته اند.
    – آیا این خبر صحت دارد؟؟
    – این کوه در نقشه مشخص نیست با توجه به راهبردی بودنش.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.