– قدم زدن زلنسکی و جانسون در کیف با لبخندی معنادار برای پوتین!
بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفر به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و از شهر کیف بازدید کرد.
تاکنون جزئیات کاملی از گفتگوهای دو طرف منتشر نشده است. اما جانسون از ارائه بسته جدید کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین خبر داده است. رسانه‌های اوکراینی ارسال ۱۲۰ خودروی زرهی و موشک‌های ضد کشتی به اوکراین را بخشی از این بسته اعلام کرده‌اند.
این رسانه ها همچنین از تصویب تحریم های بیشتر انگلیس علیه روسیه خبر دادند.
بوریس جانسون، در جریان بازدید از شهر کیف و در گفتگو با یکی از شهروندان کیف، زلنسکی را رئیس‌جمهوری فوق‌العاده‌ای عنوان کرد که با زمینگیر کردن روسیه کار بزرگی انجام داده است!

– ویدیوی وزارت دفاع روسیه از حمله پهپاد اوریون ارتش روسیه به انبار تسلیحاتی ارتش اوکراین که در یکی از مناطق اوکراین استتار شده است.

– تصاویر ماهواره‌ای در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) نشان از عبور کاروان بزرگ نظامی روسیه به سمت جبهات شرقی استان خارکیف دارد.
این کاروان شامل دستکم ۱۰۰ خودردی نظامی و زرهی به طول ۱۲ کیلومتر است که از روستای ولیکی بورلوک (در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین) به سمت مرکز استان در حال حرکت است.
مختصات منطقه‌ای که کاروان روسیه در آنجا رصد شده است:
۵۰.۰۳۷۰۶۷, ۳۷.۴۰۰۹۷۵

– حمله بالگرد Ka-52 نیروی هوافضای روسیه به کاروان ارتش اوکراین.
بالگرد کاموف ۵۲ (Ka-52 Alligator)، نام ناتو Hokum B بر اساس بالگرد کاموف ۵۰ توسط شرکت Kamov طراحی شد.
این بالگرد توان حمله به اهداف زمینی، زرهی و اهداف هوایی کم سرعت را در تمام شرایط آب و هوایی، روز یا شب دارد. (بیشتر بخوانید)

– انهدام انبار مهمات ارتش روسیه در دونتسک
نظامیان اوکراینی موفق شدند یک انبار مهمات ارتش روسیه در دونتسک را منهدم کنند. ویدیوی فوق مربوط به هدف قرار گرفتن انبار مهمات ارتش روسیه و انفجار مهمات دپو شده در سوله می‌باشد.

– الکساندر دورنیکوف، فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه به عنوان فرمانده جنگ روسیه با اوکراین منصوب شد. دورنیکوف تجربه بالایی در عملیات‌های ارتش روسیه در سوریه علیه عناصر داعش و مسلحین بدست آورده است. با توجه به این انتصاب، انتظار می‌رود تغییرات مهمی در استراتژی نظامیان روسی در اوکراین رخ دهد.
پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از اطراف کیف و جبهه های شمالی، استراتژی جنگی روسیه دستخوش تغییرات بسیاری شده است. دیگر مانند گذشته از نفوذ یگان های زرهی ارتش روسیه به عمق خاک اوکراین و حرکت مستقیم در طول جاده ها خبری نیست. در حال حاضر پیشروی‌ها مرحله به مرحله بصورت پیشروی، پاکسازی و تثبیت انجام می‌شود. به نظر می‌رسد از این پس شاهد بکارگیری تاکتیک هایی مشابه آنچه که در سوریه انجام شده است باشیم. پیشروی از جناحین، ایجاد حلقه های محاصره و مجبور کردن مدافعین به عقب نشینی.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹ روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳ روز ۴۴روز ۴۵

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. M یکشنبه, ۲۱ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

    واقعا هم زلنسکی رییس جمهور بزرگیه که جلوی روسیه رو گرفت. روسیه ثابت کرد که یک کشور دروغگو ست و حتی تا روزهای اخر هم حمله ش به اوکراین را تکذیب می کرد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.