– تصاویر ماهواره ای در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) نشانگر تحرکات ارتش روسیه در مرزهای شرقی اوکراین است.

در این تصاویر استقرار تجهیزات نظامی روسیه (احتمالا سامانه های پدافندی) در امتداد جاده مرزی ۱۴k-34 و عبور کاروان نظامیان روسی از مسیر شهرک های مرزی سولوتی-والویکی در استان بلگورود واقع در غرب روسیه مشاهده می‌شود.

مختصات جاده مرزی ۱۴k-34 در استان بلگورود:
۵۰.۲۵۱۳۰۵,۳۸.۰۰۹۵۵۹

– نبرد نیروهای ویژه جمهوری چچن با نیروهای ارتش اوکراین برای پاکسازی آخرین مناطق باقیمانده در شهر ماریوپل.
چچن، منطقه‌ای در شمال قفقاز است که از ۱۱ ژانویه سال ۱۹۹۱ میلادی (۲۱ دی ۱۳۶۹) به یکی از جمهوری های خودمختار فدراسیون روسیه تبدیل شده است. جمعیت چچن در یک میلیون و چهارصد هزار نفر بوده و پایتخت و بزرگترین شهر آن شهر گروزنی است.
چچن از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ میلادی درگیر جنگ داخلی و شورش استقلال‌طلبان علیه روسیه بود. اما در نهایت “رمضان قدیروف” فرزند اخمت قدیروف رئیس‌جمهور پیشین چچن، با کمک دولت پوتین توانست ثبات را بر چچن حاکم کند.
ارتش چچن در جریان جنگ اوکراین نقش ویژه ای را ایفا کرده است و نبردهای ماریوپل یکی از میادین حضور نیروهای چچنی در اوکراین بوده است.

– آمار وزارت دفاع روسیه در خصوص خسارات ارتش اوکراین در جنگ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۱:
در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تاکنون، ۱۳۰ فروند هواپیمای نظامی، ۱۰۳ فروند بالگرد، ۴۴۷ فروند پهپاد، ۲۱۶۹ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۲۴۳ راکت انداز چندگانه، ۹۳۱ توپ صحرایی و خمپاره انداز و ۲۰۷۶ واحد خودروی نظامی ویژه منهدم شده است.

– آمار رسانه‌های اوکراین از مجموع تلفات و خسارات ارتش روسیه از تاریخ ۲۴ فوریه تا ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی (۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۱):
بیش از ۱۹۸۰۰ هزار نفر از پرسنل روسیه کشته و زخمی شده‌اند.
۷۳۹ عراده تانک، ۱۹۶۴ دستگاه خودروی نظامی، ۳۵۸ قبضه توپ، ۱۱۵ دستگاه راکت انداز، ۶۴ دستگاه پدافند هوایی، ۱۵۸ فروند هواپیما، ۱۴۳ فروند بالگرد، ۱۴۲۹ دستگاه خودروی سنگین، ۷ دستگاه قایق تندرو سبک، ۷۶ دستگاه تانکر سوخت و ۱۳۲ فروند پهپاد منهدم شده است.

– گروهی از مردم چک طی اقدامی اعتراضی در روز ۲۱ فروردین ماه، مقابل سفارت روسیه در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک تجمع کرده و قتل عام بوچا (شهرکی در حومه‌ی کیف) را به طور نمادین به تصویر کشیدند!
“ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهور روسیه در اظهارات اخیر خود، کشتار غیرنظامیان بوچا توسط ارتش روسیه را اطلاعات جعلی خوانده بود. وی این ادعای غربی‌ها را با اتهامات حمله شیمیایی ارتش سوریه به مناطق جنوبی استان ادلب مقایسه کرده بود.
رسانه های غربی با انتشار تصاویری جنجالی مدعی هستند که در جریان حمله ارتش روسیه (از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱)، به شهرک بوچا واقع در شمال غربی شهر کیف پایتخت اوکراین، دهها نفر غیرنظامی قتل عام شده‌اند. سازمان اطلاعات خارجی آلمان نیز مدعی است که گفت‌وگوی سربازان روسی در قتل عام بوچا را رصد و ضبط کرده است. اما تاکنون اطلاعاتی در این خصوص منتشر نشده است.

– ویدیویی از شلیک موشک‌های کروز کالیبر از ناوچه ناوگان دریای سیاه ارتش روسیه علیه مواضع نظامیان اوکراینی
موشک‌های کروز کالیبر ۳M-54 و ۳M-14 خانواده‌ای از موشک‌های کروز استراتژیک تاکتیکال دریاپرتاب، زمین پرتاب و هواپرتاب ساخت روسیه است که برای حمله به انواع متنوعی از اهداف در خشکی و دریا با دقت بسیار بالا طراحی شده‌اند.
از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون، این موشک جزء اصلی ترین سلاح‌های دوربرد ارتش روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های ارتش اوکراین در مناطق مختلف این کشور بوده است.(جزئیات بیشتر)

– وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰۲۶ تن از نظامیان تیپ سی‌وششم نیروی دریایی اوکراین سلا‌ح‌های خود را در ماریوپل به زمین گذاشته و تسلیم نیروهای روسی شده‌اند.

– ویدیویی از درگیری‌های نیروهای روسی و نظامیان اوکراینی در شهر ماریوپل
این ویدیو بخشی از جنگ شهری نظامیان روسی و متحدان با نیروهای ارتش اوکراین در شهر ماریوپل است. همچنین تصاویر هوایی نشان می‌دهد که بسیاری از ساختمان‌های غیرنظامی در این شهر طی درگیری‌ها تخریب شده و یا به شدت آسیب دیده‌اند.

– یک گروه پنج نفره از نیروهای گردان آزوف (از یگان‌های با گرایش نئونازی گارد ملی اوکراین) که سعی داشتند از حلقه محاصره نیروهای ارتش روسیه و متحدان از شهر ماریوپل فرار کنند، پس از درگیری با نیروهای دونتسک کشته شدند.

اخبار جنگ اوکراین در روزهای گذشته:

روز ۱روز ۲روز ۳روز ۴روز ۵روز ۶روز ۷روز ۸روز ۹روز ۱۰روز ۱۱روز ۱۲روز ۱۳روز ۱۴روز ۱۵روز ۱۶روز ۱۷روز ۱۸روز ۱۹روز ۲۰روز ۲۱روز ۲۲روز ۲۳روز ۲۴روز ۲۵روز ۲۶روز ۲۷روز ۲۸روز ۲۹روز ۳۰روز ۳۱روز ۳۲روز ۳۳روز ۳۴روز ۳۵روز ۳۶روز ۳۷روز ۳۸روز ۳۹ روز ۴۰روز ۴۱روز ۴۲ روز ۴۳ روز ۴۴روز ۴۵روز ۴۶روز ۴۷روز ۴۸

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر چهارشنبه, ۲۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

    من آنچه که درعکسها دیدم مردی چاق با کلاه شبکا که دوچرخه روی پاهایش افتاده ولی خونی نیست اکثر مرده ها سرشانرا روی جدول کنار خیابان گذاشتن و خونهای بیش از حد که نشانگر اینست رنگ قرمز زیاد ریختن صحنه واقعا معلوم است جعلی من طرف کسی را نمی گیرم اما صحنه سازی اینقدر واضح است که جای بحث ندارد آمارهای غلط زلنسکی اگر راست می‌گویند جنازه ها را بگذاربماند خبرنگاران دنیا ببینند معلومه دروغ است وغربیها تبلغ وجوسازی برعلیه کشور روسیه راه انداختن خدا کند این جنگ تمام بشه

    پاسخ
    1. محراب چهارشنبه, ۲۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

      سلام این تصاویر نمادین هست و اهالی کشور چک به نشانه اعتراض به روسیه، این صحنه ها را بازسازی کرده‌اند.

    2. علی اس اس چهارشنبه, ۲۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

      سلام برادر اگه منظورت این عکس ها هست که اینا نمادین از اون مهم تر اون نفراتی هست که لایک دادن این کامنت رو

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.